G15 KEYBOARD (WINDOWS XP)

Medlem
G15 KEYBOARD (WINDOWS XP)

När jag startar om datorn och ska trycka på Enter för att boota windows xp så jag kan formatera det, Ingeting händer G15 svarar inte bara. Mitt g15 keyboard börjar bara fungera när jag kommer till själva LOGIN SCREEN till windows xp? Jag kan inte ens formatera om datorn Pga att g15 inte fungerar tills själva windows xp startar? vafan är felet?

HJÄLP!

Medlem

Konstigt, mitt (G15 v1) fungerar att navigera i både Windows boot menyer och i BIOS.

Testa en annan USB port.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Testa ett PS/2 tangentbord, det borde fungera.

nj
Medlem

Antagligen så har du inte aktiverat stöd för USB-tangentbord via bios under uppstarten. Koppla in det via PS/2-porten (borde väl ha följt med en omkopplare?) och aktivera "USB Legacy Support/USB Legacy Keyboard Support" i bios så ska det fungera.

Medlem
Skrivet av nj:

Antagligen så har du inte aktiverat stöd för USB-tangentbord via bios under uppstarten. Koppla in det via PS/2-porten (borde väl ha följt med en omkopplare?) och aktivera "USB Legacy Support/USB Legacy Keyboard Support" i bios så ska det fungera.

G15 går enligt min vetskap inte att koppla om till PS/2 från USB. Har själv haft detta problem, men jag löste det genom att byta USB-port. Testa detta och återkom.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Jag har ett annat problem med min G15. Det förtjänar ingen egen tråd och min dator är för tillfället trasig. I varje fall så sparas aldrig mina inställningar på vad skärmen ska visa när jag har slagit av strömen. Skumt va?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Vad menar du? Typ vilken som den visar först (t.ex. mediainfo, klockan eller spelinfo) vid uppstart eller? Eller menar du inställningarna i programvaran?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Problem fixat! Hittade ett gammalt keyboard,

kopplade in skiten och det fungerade!

Tack för all hjälp!

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Vad menar du? Typ vilken som den visar först (t.ex. mediainfo, klockan eller spelinfo) vid uppstart eller? Eller menar du inställningarna i programvaran?

Nej jag menar att när jag i Logitech GamePanel Manager under kategorin Logitech G15 Configuration väler att jag ska switcha manuellt så står det att det ska göras automatiskt när jag startar datorn igen. Identify= Spara va?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

G15 funkar inte i ps2 thats it!


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar