Ljud knastrar!

Medlem
Ljud knastrar!

Tjo,

infinner mig att ha ett problem som driver mig från vettet. Mitt ljud knastrar, ibland.

I spel knastrar inte ljud, förutom Medieval 2: Total War, där knastrar det.

När jag lyssnar på musik via t.ex. Itunes knastrar ljudet när jag har programet öppet. När jag minimerar det knastrar det inte längre. Men om jag nu öppnar internet och kommer in på en sida där det händer lite i banners omkring, börjar det knastra igen. Om jag har t.ex. uTorrent öppet så knastrar det. Det är som att det knastrar när det händer något på skärmen, men när det inte gör är det lungt.

Vad tusan är fel? Hårdvarufel? Mjukvarufel?

Tackar för all hjälp
//
Olof

Medlem

Låter som låg latency, vill säga saker spelas inte upp lika snabbt som ljudkortet spelar upp det och det brukar då bli knaster. Dettam kan bero på långsamma minnen eller att din CPU inte orkar med det. Hörs knastret när du har många program igång samtidigt eller bara när du har för exempelvis Itunes igång??


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Som Vozk säger så tror jag också på latency. Jag har lång erfarenhet av studiodatorer och har haft många latencyproblem som får ljudet att börja knastra. Försök hitta någonstans där man kan ändra latency...
Vad för ljudkort, processor, moderkort har du?

Medlem

Jag har även ett problem vid uppstarten av datorn. Ibland får jag ingen respons alls på skärmen och ibland ser jag att det blir respons men allt är svart. Då startar jag om och så funkar det.

Ljudet knastrar med vilken mediaspelare som helst och det räcker med ett program uppe där något händer (förutom mediaspelare) så knastrar det. Det knastrar t.o.m. när jag bara har mediaspelaren uppe och mätaren för låttiden rör sig :S

Intel Core Duo 4400
EVGA nForce650i Ultra
Geforce 8800GT
2GB DDR2 RAM

Medlem

Prova och gör ett par updateringar för grafikkort ljudkort osv till att börja med. Vad är det för ljudkort? Låna en polares ljudkort så hör du ju om det är ditt ljudkort som är trasigt Man får pröva sig fram litte


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

1
Skriv svar