3. "Click repair your computer"

Inaktiv
3. "Click repair your computer"

Sådär ja nu har jag fått min andra Vista krash. JAg höll på med Windows update när hela systemet frös. När jag starar datorn igen står det att det saknas några filer från vista och att jag inte kan starta. De rekommenderar att ta följande steg i Biosen:

Skrivet av Windows:

1. Insert your Windows installasion disc then restart your computer

2. Choose language and then click next

3. Click "Repair your computer"

Kan detta vara min instalations disk? Läser vad som står på den

Skrivet av Någon:

Windows Vista Ultimate - English
The software included on this DVD was preinstalled on your harddrive ar the factory and may only be used for backup and reinstallation of your computer system

Support for these products provided by Komplett

For distrobution with a new Komplett PC only. Portionc 2007 microsoft Corporation. All rights reserved

Om det skulle vara fallet. Hur får jag min dator att läsa disken inut i biosen? Jag får den inte att auto starta.

Hjälp mig


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Vänta, har du en Vista skiva som du t.ex. kan formatera datorn med? Om du har det så är det bara att stoppa in den och välja språk som det står och köra reparera datorn

Det där med BIOS kan vara att du kan behöva gå in i BIOS och säga att datorn ska starta från Vista skivan istället för t.ex. hårddisken.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Vänta, har du en Vista skiva som du t.ex. kan formatera datorn med? Om du har det så är det bara att stoppa in den och välja språk som det står och köra reparera datorn

Det är det jag undrar. Om jag läser på skivan så tror jag att den menar att Komplett har gett mig en kompia av Windows och att de har behålt Windows skivan själva.

Skrivet av tysonayt:

Det där med BIOS kan vara att du kan behöva gå in i BIOS och säga att datorn ska starta från Vista skivan istället för t.ex. hårddisken.

JAg ska kolla nu


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Okej detta hände:
I bios en frågade den om jag ville boota upp från skivan. Om jag klickade ja så stog det: Windows is loading files sen så kom den här laddaren upp och efterdet så kom inloggningsbakrunden utan någon inloggnings alternativ upp. Jag tror inte att jag kan göra något med den.

Jag frågar Komplett om de vet om de skickade med rätt skiva


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar