Min dator spökar...

Medlem
Min dator spökar...

Har många problem, dock ska jag bara ta upp två av de. alltid började med nån gång förra veckan då jag spelade Wc3... Plötsligt blev spelet buggat, grafiken blev typ helt förstört och det laggade varige 5 minut, om jag hadde otur så startade min dator om sig. Provade allt tillslut instalerade jag om datorn först var allt okej sen börajde det igen.

Då tänkte jag. ahha det kanske är drivrutinerna som krånglar instalerade nyaste drivrutiner till min Nvidia GeForce 8800 GTS, startade om min dator och hopp kom jag till 90-talet allt blev 4-Bits... Instalerade tillbaka och allt blev 32-bits Hmm Några tips på nån av mina problem ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Överhettning

Medlem

är du säker på det ? helt plötsligt ... allting fungerade perfekt under 1 år och plötsligt blev det för varmt ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

är du säker på det ? helt plötsligt ... allting fungerade perfekt under 1 år och plötsligt blev det för varmt ?

Damm i fläkten? Du säger att grafiken "förstörs" och att datorn kan boota om och det är det som händer vid överhettning. Kan vara något annat men skulle inte tro det.

Medlem

Hmmm, vad föreslår du att jag gör ? dammsuger min grafik kort ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Damsög min dator med en vanlig dammsugare för inte så länge sedan, funkar perfekt om man är försiktig..

se till att skruva av fläktarna så att du kommer in överallt, du kan kanske till och med plocka isär allting :D(dock så rekommenderas inte en dammsugare i det fallet)


signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

Medlem

kan fungera ska prova tack


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

NEJ NEJ NEJ, inga damsugare inne i datorn, finns chans att det skapar statisk elektricitets, använd tryckluft eller något annat för att blåsa bort dammet.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag använder tandpetare, fast det tar längre tid och blir inte lika bra gjort :P. En kompis damsög en dator och det gick bra men skulle inte rekommendera det.

Medlem

okej tack att ni varnade, dock har jag ingen tryckluft hemma får blåsa bort det eller använda tand petare haha


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Justja, glömde att det skapar statisk elektricitet, fast Xphome's kompis och min dammsugning verkade gå bra. Kanske händer något på lång sikt, fast vid den tiden så har jag förmodligen en ny dator.


signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

Medlem
Skrivet av tysonayt:

NEJ NEJ NEJ, inga damsugare inne i datorn, finns chans att det skapar statisk elektricitets, använd tryckluft eller något annat för att blåsa bort dammet.

Brukar använda sugrör går blåsa suga+pilla

Obs! Sug inte för hårt då damm inte är trevligt att få i munnen:P


signatur
Medlem

har ränsat min dator men grafik buggarna är fortfarande kvar :S
Alltså damm i fläktarna osv


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

På med kylpasta på chipset, gör rent fläktarna ordentligt, eventuellt på med ny kylpasta på GPU och CPU.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

ska göra det, har dock ingen kylpasta, måste handla


signatur

Remember remember the fifth of November

1
Skriv svar