Mac får drakoniskt rollspel

Robot
Medlem
Mac får drakoniskt rollspel

Fattar inte hur man kan välja mac om man är Gamer, eller bara gillar spela spel överhuvudtaget. Vansinne


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Vi "gamers" som väljer Mac väljer det inte för spelens skull.

Inaktiv

Aldrig gillat Mac, men kul att utvecklarna tar sig tid o fixar spelen till andra operativ system.

Medlem

Ni vet det finns studerande som gillar spel med ?

Grattis alla mac ägare eller något...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det gör man inte heller, men ibland kanske man vill fördriva tiden en stund och då kan det ju vara roligt om det finns ett par vettiga spel att välja på.

Medlem
Skrivet av Mender:

Ni vet det finns studerande som gillar spel med ?

Finns det studerande som har råd med mac då?

Medlem
Skrivet av Stromlaren:

Vi "gamers" som väljer Mac väljer det inte för spelens skull.

Utan för att arbeta? Det gör er inte till gamers!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Inaktiv

Finns väll inget negativt i det hela!

Medlem

Jag har mac för det aldrig krånglar. Bättre OS osv. Men jag vill gärna ha fler spel till macen. Skaffade 360 för att kunna spela ändå.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Alltid trevligt att microsoft får lite konkurrens.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Kul att någon förbarmar sig över de stackars Mac-ägarna och låter dem få något att ha kul med

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Fattar inte hur man kan välja mac om man är Gamer, eller bara gillar spela spel överhuvudtaget. Vansinne

Betydligt mindre krångel med mac, skönare användargränssnitt. För annat än spel är osx i min mening ett bättre val windows och allt kretsar tyvärr inte runt spel.

Bra att det släpps lite AAA titlar till osx, men det kan bli farligt för studierna...

Medlem

Najs att man inte behöver boota om för att lira bra spel!


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

PaZ
Medlem

Jag minns fortfarande den gamla "goda" tiden när spelen kom flera år senare till mac (kanske är så fortfarande i vissa fall). Warcraft 1 fick en femma i betyg till macen ungefär samtidigt som Warcraft 2 fick en fyra till PC

Inaktiv
Skrivet av ibib:

Najs att man inte behöver boota om för att lira bra spel!

Håller med, snart kanske man inte behöver boota om alls.

Inaktiv
Skrivet av atiko:

Betydligt mindre krångel med mac, skönare användargränssnitt. För annat än spel är osx i min mening ett bättre val windows och allt kretsar tyvärr inte runt spel.

Det är en gammal myt det där med "betydligt mindre krångel". En fungerade PC har lika lite krångel som en fungerande Mac. Dessutom är det en smaksak, jag tycker inte OSX är ett bättre gränsnitt. Det finns en del saker som är bra lösta och som inte vore dumt till Windows men inget som skulle få mig att vilja byta.

Medlem
Medlem

finns bootcamp då kan man ha windows också på sin mac. fungerar utmärkt att spela då.

1
Skriv svar