Red Screen?

Medlem
Red Screen?

Tja, efter att jag har spelat Crysis Warhead ett tag så börjar det lagga lite väl mycket, då försöker jag stänga av spelet. Lyckas komma till huvudmenyn men när jag sedan klickar på quit så får jag en Red Screen med stop error: atikmdag.sys.
Någon som vet om detta är mycket värre än Blue Screen, jag läste på denna sida att det är BSoDs "större, värre kusin" så undrar liksom om det är något man ska oroa sig för?

Ser typ ut som denna: http://i78.photobucket.com/albums/j86/Goku1983d/DCFC0004.jpg Fast får inte samma "STOP: 0x000..."


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag har också fått fram "red screen" förut. Undrar också vad det kan vara för nåt.

Inaktiv

Någon som vet om detta är mycket värre än Blue Screen, jag läste på denna sida att det är BSoDs "större, värre kusin" så undrar liksom om det är något man ska oroa sig för?

ROTFLMAO

Var det vista eller xp?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Medlem

Mm, Vista x64.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Men där är problemet! Se, det gick att få fram vad felet var.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Inte ett piss fel med Vista x64, snälla, seriösa svar endast.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Men där är problemet! Se, det gick att få fram vad felet var.

Vad skulle ett byte till x86 göra för skillnad?

Ja möjligtvis att felet försvinner pga formatering men om vi använder våra hjärnor och säger att vi bara byter ut till x64 och sparar allt annat så lär det inte hända något.


signatur
Medlem
Skrivet av Martyzx:
Skrivet av Zelaxe:

Men där är problemet! Se, det gick att få fram vad felet var.

Vad skulle ett byte till x86 göra för skillnad?

Skillnaden = Man får BSoD istället.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Nej BSoD får man också i x64

Men jag får endast Red Screen när jag stänger ner Warhead efter att det börjat lagga.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Lessen för sen post, men jag syftade på Vista.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Lessen för sen post, men jag syftade på Vista.

RSoD finns bara i Vista så på sätt och vis är det ju rätt

Medlem

Jo, antog att du syftade på Vista men som Xphome ändå säger så är Vista problemet, samma som "Bildskärmsdrivrutinerna slutade fungera" problemet" men det är inget fel med Vista annars, imo är det sjukt mycket bättre än XP.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

1
Skriv svar