Error: nvlddmkm

Medlem
Error: nvlddmkm

Jag är så jävla trött på det här problemet. Kan inte ens starta något spel längre.

Jag startar Crysis Warhead > kommer in i menyn > väljer att ladda en sparad game > vid 83 % laddning så blir skärmen svart > jag trycker på alt+skift för att ta ner spelet och stänger av det > får en gul tre kant ikon längst ner i det högra hörnet > ett meddelande poppar upp från ikonen och står någonting i stil med: "Skärm drivrutinen nvlddmkm har slutat att fungera, men nu är det återställt."

När jag startar spelet direkt efter händelsen så händer precis samma sak igen, fast redan i menyn den här gången.

Jag har de senaste drivrutinerna för mitt grafikkort, moderkort och monitor. Har startat om datorn flera gånger men får samma skit hela tiden.

Jag har läst om att det är ett känt problem hos Vista och att det inte finns någon lösning på det. Men jag hade samma problem för några månader sedan, men efter det har det varit lugnt tills idag.

Vad säger ni?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Installera om grafik drivrutinerna?

Medlem
Skrivet av Xphome:

Installera om grafik drivrutinerna?

Av installera och installera om, eller bara installera över den gamla? För det sistnämnda har jag redan gjort.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Xphome:

Installera om grafik drivrutinerna?

Av installera och installera om, eller bara installera över den gamla? För det sistnämnda har jag redan gjort.

Jag av installerar alltid först fast vet inte om det skulle hjälpa dig med ditt problem.

Inaktiv

Har hänt rätt många gånger att DirectX behöver ominstalleras.

I annat fall KAN det vara bra att avinstallera drivet, ta bort alla filer, ställ den i vga-läge, starta om och ominstallera.


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem

Just nvlddmkm.sys verkar kunna ställa till med en hel del problem i Vista.
Satt och hjälpte en vän med lite felsökning av det felet på hans dator, en del rapporterade att felet försvann när de höjde spänningen till sina minnen (möjligt att de hade minnen som krävde mer spänning än 1.8V men inte tänkt på det).
Andra rapporter var att ställa ner minnets hastighet till 667MHz hjälpte (möjligt att det kan ha varit relaterat till spänningen, då de flesta DDR2-minnen ska klara 667MHz i 1.8V utan problem).

Medlem

Jag har Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2 GB minnen. Vilket spänning bör jag ha och hur får jag reda på vilken spänning jag har just nu?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Kollade runt lite och det jag kunde hitta var det här.

[http://support.microsoft.com/kb/938194]

1
Skriv svar