Datorn är konstig

Inaktiv
Datorn är konstig

Tjena tjena!
Nu är det så att när jag formaterade om min dator tog jag hem installationsfilen från NVIDIA.com, men nu så laggar datorn mycket.. Den stängs av kanske 1-2 gånger i timmen och det kommer upp blått på skärmen och massa, det står ungefär att det är något som är felinstallerat, men vad? Har formaterat om den 3 gånger på rad men det är fortfarande kvar? Och sen ett problem till När jag startar den så kommer det upp Windows XP logon och det när det laddar och så där, men kommer inte in på inloggningen förrens jag har startat om den 5 gånger ungefär, riktigt irriterande. Det bara blir svart och hur länge man än väntar så kommer det inte upp igen. Vore tacksam på hjälp om någon visste hur man kan ändra på problemen eller liknande.
Ha det bra, Orcall!

Medlem

Du har kört en full formatering? inte bara en snabb...innan du installerat om xp?

har du laddat ner rätt drivrutiner för rätt grafikkort från nvidia?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Jag körde dock en snabb
En polare linkade bara sidan så det vet jag inte, men det tror jag.. Han är nörd 8-|

Medlem

prova med att installera drivrutiner för chipset, ljud, grafik och så.
kör du med integrerat ljud? Vad har du för grejjer i burken?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Skulle köra en grundlig low-level formatering och när allt är klart med den biten, dubbelkolla att alla drivrutiner är rätt innan de installeras.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Testa att installera senaste Service Pack också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Moderkort: DFI nF4 SLI Infinity, NVIDIA nForce4 SLI,2000 MT/s, 4 x 184-pin DIMM,
4 x Serial ATA 3.0Gb/s, Gigabit LAN,Realtek 655 6-channel audio CODEC, 6 x USB 2.0. Grafikkort: Leadtek GeForce 7950GT 512MB DDR3 HDTV-out,2xDVI-I PCI-E.

Är det jag vet

1
Skriv svar