Games for Windows Live uppdaterat

Medlem
Games for Windows Live uppdaterat

Kul att man kan komma åt spel på detta sättet:). Men jag har redan en jävla massa spel på Steam:| känns jobbigt att ha sina spel spridda på massa olika klienter. föredrar att sammla allt på ett ställe.


signatur

// FeeAC

Inaktiv

Vet inte vad jag ska tycka om de, Microsoft är redan pengahungriga i mina ögon. Jag föredrar Steam vilken dag som helst samt man har redan en massa spel på de.

Medlem

Dom har säker byggt in achivments som jag hatar ser inte poängen med det..

Medlem
Skrivet av Robboy:

Dom har säker byggt in achivments som jag hatar ser inte poängen med det..

hur kan du hata det om du bara inte ser poängen med det? då spelar det väl ingen roll?, finns ju andra som gillar det.

Medlem

Fallout 3 verkar inte vara med bland dom spel man kan köpa. I min klient är det följande spel som är till salu:

Street Fighter 4
Resident Evil 5
Viva Pinata
Kane & Lynch
Juiced 2
Red Faction Guerrilla
Tinker

Edit: Hittade några till. Det känns som att det finns en hel del förbättringspotential när det gäller layouten på Live-klienten hehe.

Dirt 2
Shadowrun
Battlestations Pacific


signatur
Medlem

jag är ingen achiv whore, men jag personligen gillart. ger mig lite extra poäng att göra vissa saker i spel som jag kanske skitit i annars, och som ändå gjorde så jag fick mer valuta för päänsigarna ^^

Medlem

Jag är en stolt, rabiat achievement-hora.


signatur
Medlem
Skrivet av Robboy:

Dom har säker byggt in achivments som jag hatar ser inte poängen med det..

Jag skulle kunna hålla med dig om de kom under olägliga tillfällen. Men av min erfarenhet så är de väldigt strunt samma tillfällen man knäcker achievements i spel som kräver inlevelse. Fightingspel, racingspel och typ L4D är lite skit
samma imo. t. ex. Yay, jag har dödat 1000 zombies woohooo!!1! Jag har modifierat lacken W00t W00t! Jag gjorde en 10 hits combolicious combo, SWEET!

Känns som att du borde kanalisera ditt hat mot något som inte är så trivialt som achievements.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

ska man köpa ett spel så ska man ha det på skiva och det ska jag kämpa för ^^


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

vad kostar fallout 3?

Medlem
Skrivet av Rappakalja:

vad kostar fallout 3?

Det går inte att köpa (ännu?). Men andra spel ligger på 1920 MSpoints. Vilket är ett par hundralappar typ.


signatur
Medlem

Wait what? Har man inte kunnat slanga spel från GFWL länge? All Failout3 DLC låg väl där?

...om inte: är detta månne ännu ett steg mot GTAIV DLC till PC?


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Medlem

Alla expansioner går att köpa men inte själva spelet ännu. Man får väl anta att det kommer inom snart. =P


signatur
Umi
Medlem

Lite för sent av Microsoft för att kunna slå sig in på digital distribution när Steam , Direct2Drive och Gamersgate gör de så mycket bättre. Sen att Shadowrun och Viva Piñata skulle få folk att börja använda tjänsten gör det inte mycket bättre.

Inaktiv
Skrivet av Umi:

Lite för sent av Microsoft för att kunna slå sig in på digital distribution när Steam , Direct2Drive och Gamersgate gör de så mycket bättre. Sen att Shadowrun och Viva Piñata skulle få folk att börja använda tjänsten gör det inte mycket bättre.

Det är egentligen bara Steam av de du nämnde som är det svåra problemet. Alla andra är små-skrot i jämförelse, och inget problem att bli större på digital distribution än de. Utöver de du nämnde är Impulse en av spelarna i den mindre gruppen.

Det är aldrig sent att slå sig in på en redan befintlig marknad. Microsoft är kända för att ha en enorm stamina och inte ge upp i första om de verkligen vill in på en potentiell marknad. Apple krossade den väl etablerade smartphone-marknaden på bara 2 år när det gäller iPhone. Fast Microsoft är ju inte Apple, heh.

Men Microsoft har i flera år varit väldigt ointresserat av spel på PC. Det är XBox 360 som gäller. Så allting de gör på den marknaden ser jag med en stor tveksamhet numera. Så om de inte ändrar sig på den fronten är nog detta bara halvhjärtat.

Umi
Medlem
Skrivet av Buio:

Men Microsoft har i flera år varit väldigt ointresserat av spel på PC. Det är XBox 360 som gäller. Så allting de gör på den marknaden ser jag med en stor tveksamhet numera. Så om de inte ändrar sig på den fronten är nog detta bara halvhjärtat.

Hela det här med Windows Live är egentligen ett misslyckande från deras sida . Det hela började med att dem ville ta betalt för använda tjänsten live på PC , Microsoft insåg sitt misslyckande och slopade betalningen. Efter några månader var tjänsten fri och folk brydde sig inte längre då Steam var och är gratis än idag och mycket bättre. Så ja om dem går in helhjärtat och satsar på Live för PC så kan det väl bli bra men dem har en bit till och klättra

Medlem

jag änvänder mig och kommer bara använda mig av endast Gamers Gate. Man ska sponsra den inhemska marknaden

Ps. Paradox Rules !

Inaktiv

Litar inte riktigt det här med Steam osv. Föredrar att köpa kopian i handen!

EDIT: Och speciellt inte Microsoft!
Ruttna pengasugare!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Det är rätt snyggt faktiskt, men det är bara en sak som är viktigt - Den som är billigast får flest köpare:)

Medlem
Skrivet av Weyzer:

Varför finns det ens "Microsoft Points"? För att få kunder ännu mer snurriga?

Jag kan tänka mig att det blir lättare för MS. Ett arkadspel kostar 800 poäng världen runt, oavsett vilka valutor kunderna använder.


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av Weyzer:

Varför finns det ens "Microsoft Points"? För att få kunder ännu mer snurriga?

Jag kan tänka mig att det blir lättare för MS. Ett arkadspel kostar 800 poäng världen runt, oavsett vilka valutor kunderna använder.

Men att sedan priserna på MS Points varierar oerhört från ena butiken till den andra underlättar inte. xD

1
Skriv svar