Ändra filtyp på en bild?

Medlem
Ändra filtyp på en bild?

Jag är inte säker på att det är i denna forumsdel denna fråga hör hemma, men jag tycker den låg närmast till hands, eftersom allmänt snack kändes alldeles för långt ur kurs.

Min fråga är simpel, och har säkert ett simpelt svar. Hur ändrar jag en bild med filtypen .TGA, till något mer vanligt såsom .JPG eller .GIF.

Och om jag nu får svar på detta kommer här en följdfråga: Hur lägger jag upp en bild i ett forum så man ser bilden utan att behöva trycka på en länk?

Medlem

Du måste konvertera bilden i ett grafikprogram, det finns även sidor på nätet som kan göra det åt dig om du inte har något grafikprogram installerat (nej, windows paint räknas inte )
Googla bara "online image converter" så finns det flera o välja på.

För att länka in en bild i ett forum får du läsa specifikt för just det forumet, olika forum har olika varianter, hur det är på FZ står Här


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag tackar hjärtligast, alltid skönt att få hjälp snabbt och effektivt.

Medlem

irfanview är ett trevligt verktyg för konvertering/visning av bilder, det kan dessutom göra 'batch-jobb' där man konverterar/skalar ett stort antal bilder till ett givet format eller en annan upplösning.

Medlem

Måste bara pröva om detta funkar, tack för länken Zymac!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

1
Skriv svar