Inaktiv
Chrome

Har precis laddat ner Google Chrome (ny browser från Google, använder WebKit precis som Safari) och måste säga att jag är imponerad, även fast det bara är en beta. Användargränssnittet är enkelt och snyggt, plus att den är snabb (snabbare javascript än i IE, FF) och har flera bra funktioner (som att man kan spara länkar till webbapplikationer på skrivbordet, som öppnas i ett browserfönster utan tabbar och adressfält).


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv

Tankade den nu.. Skall prova några timmar och återkommer med kommentarer senare.

EDIT: Tack för tipset föressten

Medlem

Testade det igår, även jag imponerad....simpelt och snabbt, som det ska va!


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Inaktiv

Japp, blev en test för mig också igår kväll. Ser lovande ut tycker ja !


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Medlem

Allt som heter google samlar ju in information för att de ska få så bra statistiker som möjligt så att de kan utveckla sina tjänster efter internet-surfarnas behov. Knappast ett hot mot privatlivet, in my book.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

nj
Medlem

Uppföljningen som kan vara bra att läsa med.

Medlem
Skrivet av nj:

Uppföljningen som kan vara bra att läsa med.

Redan läst, men synd att den kom efter mitt inlägg.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

um snabb är den i alla fall.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Den missen i EULA dök snabbt upp på olika nyhetssidor, med påföljden att Google fick mycket dålig publicitet, och det var väl inte riktigt det de hade tänkt när de släppte en ny cool browser.

Jag tror faktiskt inte heller att Google är så dumdristigt själviska att de skulle försöka hävda äganderätt till allting som skapas genom deras browser (fast när man läste texten från EULA blev man ju skeptisk). En sådan policy skulle riskera att skada Google mer än vad de kan återhämta sig ifrån, jag tror inte att Googles ägare eller deras rådgivare skulle våga sig på något sådant.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

funkar den med wine?

nj
Medlem
Skrivet av lave:

funkar den med wine?

Finns en del tips och tricks att läsa om att få igång Chrome i Wines appdb.

Dock så ska det väl komma en Linux-variant med, frågan är ju bara när.

Inaktiv

http://www.idg.se/2.1085/1.177985 "Här är hacket som fixar Google Chrome i Linux"


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Verkar som att det är en helt okej webbläsare. Får testa detta.

EDIT:

Testat nu och helt underbar webbläsare. Snabb och inget krims krams.

Medlem

Jag har kört Chrome nu sedan betan släpptes och det är helt underbart.
Stilrent, snabbt, enkelt och väldigt smidigt.
Ungefär det som man kan vänta sig ifrån Google.

Inaktiv

The story behind Google Chrome:


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv

10 Features of Google Chrome:

En av mina personliga favoritfeatures är att det är så lätt att söka genom att skriva i adressfältet. På de flesta andra browsrar så är det ett separat fält som man ska skriva i för att söka, plus att det är lite krångligt att byta sökmotor. I Chrome så får jag alltid alternativet att söka på Google med den texten jag skriver in. Den verkar också komma ihåg vart man har sökt för om jag till exempel skriver fz före sökordet så får jag upp alternativet att söka på fz.se, och skriver jag a före sökordet kan jag välja om jag vill söka på amazon.com eller answers.com.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

1
Skriv svar