Får inte igång MSN...?

Medlem
Får inte igång MSN...?

Shenare.
Satt vid datorn för cirka 4 timmar sen och då funkade MSN finfint, men nu när jag startar den igen så får jag inte igång det :S

Har försökt starta om flera gånger, slagit av och på strömen, installerat om osv osv. men inget funkar
Någon som har nån idé om varför jag inte får igång det?

Inaktiv

Är det så att programmet inte går igång, eller att du inte kan logga in ? För om du inte kan logga in kan de bli så ibland, vad jag har märkt, men inte alltför ofta, det borde funka vid det här laget,


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Programmet startar inte när man klickar på ikonen.
Processen kommer upp i aktivitetshanteraren, men inget mer.
Om man klickar 5 gånger till på ikonen kommer 5 stycken till processer upp i aktivitetshanteraren, men programmet startar inte.

Har kollat i loggboken men det kommer inte upp några fel där.
Kan det vara något program som blockerar msn?
Jag testade att installera en äldre version av MSN och då funkade det ju, men MSN live vill inte...

Jag orkar ju lixom inte sitta med EBuddy hela dagarna hädanefter

Medlem

Kan tänka mig att det är något program i bakgrunden som ligger och blockerar messenger. Du installerar väl med den där live-installern? Säkert att du rensat allt, filer och inställningar innan du testat installera om?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Det låter som ett skumt process-problem, jag skulle googlat en snabbis och sen kontaktat Microsoft ifall jag inte fann svaret.

EDIT: Om du använder router, resetta den. Varje gång MSN Live Messenger anslutar via router försöker den skapa undantag i brandväggen och detta skall tydligen skapa problem för en del användare.

Läste att MSN kan ha krockat på din hårddisk också, i och med att du installerat det några gånger. Kolla "Lägg till eller ta bort program" och dubbelkolla att du inte har 2 eller fler MSN Live Messenger-program installerade.

Lycka till

Medlem

Skickade mejl till Microsoft, och dom gav mig en utförlig förklaring om hur jag ska ta bort allt associerat till messenger på datorn. Ska testa det nu, återkommer om det inte fungerar efter det.

Medlem

Nä det fungerade inte heller. Jag laddade ner och installerade msn-klonen aMSN. Kör på det så länge tills någon smart själ här på forumet lyckas lista ut detta krångliga problem...

1
Skriv svar