Avgifter införs på Playstation Network?

Robot
Avgifter införs på Playstation Network?
Medlem
Avgifter införs på Playstation Network?

Finns ju t.ex. Qore på US-PSN. Är lite av en sådan tjänst. Så länge det är en tjänst som ger mervärde så kan jag tänkan mig en prenumation.
Qore brukar ge beta nycklar och tidiga demos om jag inte minns fel.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Så länge det som finns nu fortsätter vara gratis så... om inte... grrr...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Inaktiv

fattar inte varför ! det är ju det som är ps3 stora fördelar att det är gratis online !

dzl
Medlem

Så länge jag kan spela online gratis så bryr jag mig inte faktiskt. De tjänster som finns i dagsläget räcker gott och väl för mig. Sen får man se om det kommer något prisvärt och kul så klart.

Medlem

Som sagt, Qore finns ju redan. Hoppas det är det han syftar på.

Annars skulle de vara epic om de införde en avgift för multiplayer likt Xboxlive. The damage control och fanboy kriget som skulle explodera skulle nå episka proportioner, vilket alltid är roande att läsa.

Medlem

Hoppas vi inte!

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Finns ju t.ex. Qore på US-PSN. Är lite av en sådan tjänst. Så länge det är en tjänst som ger mervärde så kan jag tänkan mig en prenumation.
Qore brukar ge beta nycklar och tidiga demos om jag inte minns fel.

Så Xbox Live Gold fast Multiplayer-delen ska vara gratis från början? Oh joy.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Spelar knappt men en anledningen till att jag gillar Sony var Linux-stöd och gratis online-tjänster. Kanske dags att gå över helt till PC igen...

Medlem

helt rätt. ni playstation fanboys ska minsann inte komma undan!
månatlig kostnad åt alla!

tråkigt bara ifall man har båda.

Medlem

Enda sättet att kunna erbjuda bra tjänster är ju att ta betalt för det.

Medlem

herre gud.... nu tror xbox fanboysen att de har något att komma med. *Suck* GLHF.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

herre gud.... nu tror xbox fanboysen att de har något att komma med. *Suck* GLHF.

Ahhh, let the damage control begin.

Medlem
Skrivet av dzl:

Så länge jag kan spela online gratis så bryr jag mig inte faktiskt. De tjänster som finns i dagsläget räcker gott och väl för mig.

Det är ju så dom inte vill att det ska vara, dom tjänar ju inga pengar på att du spelar gratis.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Den som lever får se.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

fattar inte varför ! det är ju det som är ps3 stora fördelar att det är gratis online !

Medlem

Så här är det Sony är ett företag och precis som alla andra företag så minskar deras vinst därför måste de till slut inför mera avgifter för att väga upp deras försäljnings förluster.

Tack vare månadskostnaden på Xbox Live så fick vi bla 2 grymt bra och prisvärda GTA IV DLC paket. Om ni PSN användare också började betala skulle ni också kanske få njuta av Ballad of gay tony som enligt mig är bättre än GTA IV original spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Får man någon tjänst som är värd att lägga pengar på, så kommer jag att göra det!

Medlem

Köpte en ps3 mestadels för gratis multiplayer, gör dom så man måste betala för det så vetefan.. blir pissed.

Medlem

Om jag läser rätt så är det ju så att spela online kommer fortsätta vara gratis,
och bara vissa tjänster blir avgiftsbelagda.

Medlem

jobbigt läge.

Medlem
Skrivet av Farbrorbertil:

fattar inte varför ! det är ju det som är ps3 stora fördelar att det är gratis online !

för dig ja, det är ju knappast en fördel för sony , buisniss wise

Medlem

Folk verkar ha lite koll på det hela.

Det som finns idag är sagt skall vara gratis i framtiden också.
Men det ska släppas prenumerations modeller som erbjuder saker utöver det som är gratis.

Så som jag förstått det

Medlem

Långsökt nyhet! Har jag snubblat in på Aftonbladet?

Av citat framgår bara att de funderar på abonnemang som betalningsform, och inte bara engångsbetalningar som det finns stöd för idag. Detta innebär ju knappast att de kommer att avgiftsbelägga hela PSN för det! Lika lite som det kostar 500 kr att surfa in på PSN första gången, bara för att de har stöd för engångsbetalningar...

Medlem

Om de inför en månadskostnad hoppas jag att det innefattar online-spel (MMO's, inte att kunna spela online) och/eller videotjänst (som Netflix).

Medlem
Skrivet av Styxoric:

Köpte en ps3 mestadels för gratis multiplayer, gör dom så man måste betala för det så vetefan.. blir pissed.

Det folk inte fattar är det att själva "Spela Online" och gå in på "PSN Store" Etc Kommer Fortfarande Vara gratis!
Det är extra tjänster de planerar att ta betalt för.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Haha och alla klagar på att Xbox live Kostar?

Detta gjorde min dag!

Inaktiv

Jävla EFTERBLIVNA sony.. om jag visste det här skitet skulle jag inte slösat flera tusen på en ps3! kunde lika fucking gärna köpt en 360! ffs

Medlem
Skrivet av AhmedW5:

Jävla EFTERBLIVNA sony.. om jag visste det här skitet skulle jag inte slösat flera tusen på en ps3! kunde lika fucking gärna köpt en 360! ffs

har du ens läst vad vi skrivit?
Allt som är gratis idag, kommer vara gratis i framtiden.
Dom tittar på att utöka sortimentet med betaltjänster, utöver det som är gratis.

Medlem
Skrivet av AhmedW5:

Jävla EFTERBLIVNA sony.. om jag visste det här skitet skulle jag inte slösat flera tusen på en ps3! kunde lika fucking gärna köpt en 360! ffs

De har redan sagt att de ej kommer avgiftsbelägga multiplayer. Vilket gör att de kommer ta betalt för annat. Jag tycker det nästan är bra om de kan skapa en premium-tjänst vilket faktiskt levererar ordentligt material, men det lär tyvärr snarare bli som Qore som är en fin tjänst på pappret men som inte tillför särskilt mycket.

Och ditt språkbruk är så oerhört vackert.

123
Skriv svar