Kan ej ladda ner

Medlem
Kan ej ladda ner

Hej när ja ska ladda ner grejjer med hjälp av bittorrent/bitcomet/utorrent allt som finns så fort ja startar nerladnning så står det bara svarar ej sackar ihop efter ett tag kan det vara router? Eller nått med telia mvh Rikard

Testpilot

Ja branväggsporten är inte öppen , alternativt att inte routern pallar alla connections.

Medlem

Du lär behöva reservera en port för din torrent klient - så kallad "port forwarding".

HÄR finns all info du behöver för att få det att rulla.

Leta bara upp din router i listan så får du en steg-för-steg genomgång av vad som behöver göras.

En sak som kanske inte står är att du måste fixa till ett fast intern-IP (192.168.1.100 eller nåt i den stilen) på den burken du vill köra portforward på. Guide för att fixa fast IP har du HÄR.

Den sajten hjälpte mig med typ allt - skitbra info där. Lycka till.


signatur
Inaktiv

Han säger ju att torrentprogrammet hänger sig efter en stund (om jag förstått det rätt). Då är det inte port-forwarding inställningarna som skall ändras.

Sitter du på en äldre dator och startar torrentprogrammet nån gång ibland så kommer den förmodligen hänga sig då det lätt blir disk overload när den kontrollerar alla nedladdade filer.

Inaktiv

Mysko att det hänger sig med olika program. Ditt virusskydd/brandvägg är inte inblandad? Vet att telias säkerhetsprogram~ kan vara vara lite jobbigt ibland. Du kanske är tvungen att ge tillåtelse till programmet att använda internet i så fall.

Medlem

Jag misstänker routern För det är noll problem tex när ja va på dreamhack använder netgear Interagerat med modem o router Så tror det inte har med Brandvägg o göra

Medlem
Skrivet av dArp:

Han säger ju att torrentprogrammet hänger sig efter en stund (om jag förstått det rätt). Då är det inte port-forwarding inställningarna som skall ändras.

Aah ok. My bad.


signatur
1
Skriv svar