Nintendo tar fajten mot svenska pirater

Robot
Nintendo tar fajten mot svenska pirater
Medlem
Nintendo tar fajten mot svenska pirater

"Bergsala i med hårdhandskarna mot de som säljer pirattillverkade Nintendo-konsoler och spel i Sverige"

Är det bara jag som tolkar det där som att de ska jaga efter folk som säljer flashminnen? Lycka till i så fall är allt jag kan säga, ni är inte de första med det.

Måste fråga, vilken konsol handlar det om? Är det "piratkopior", alltså nytillverkade regionsfria nes konsoler så har nintendo sjunkit ännu lägre i mina ögon.

Medlem

"sålt 1000 piratkopierade Nintendo-konsoler"
WOW!! Killen måste ha haft fullt upp om han har kopierat nintendos konsol (Wii?) 1000 gånger.
Var fick han all elektronik ifrån? ^^

ForrestFox:
China provides, I suspect.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

"sålt 1000 piratkopierade Nintendo-konsoler"
WOW!! Killen måste ha haft fullt upp om han har kopierat nintendos konsol (Wii?) 1000 gånger.
Var fick han all elektronik ifrån? ^^

Han fick elektroniken från piratsidor där han skrev ut delarna.

Inaktiv

Jag kan inte säga något om att dom gör det men det är underbart att se hur genomskinlig PR nissen är. Efter att ha öppnat hårt med att vilja skydda konsumenter (som alltid, väldigt hyvens av dom...) går det snabbt och ogenerat över till att handla om pengar. Slopa skitsnacket.

Medlem

Fet respekt om han reverse engineerat och tilvlerkat egna nintendo konsoler ;D


signatur

P.L.U.R

Medlem

Måste ju säga att han är sjukt tuff om han seriöst tillverkat hela Nintendokonsoler.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Har han piratkopierat konsolerna alltså? Känns som det borde kräva en del tekniskt kunnande, nintendo kanske borde anställa killen istället?

Medlem

Vad är som är så svårt att räkna ut här?
Den här mannen har importerat pirat konsoler från asien (troligen kina) och sen sålt dom på tradera.
Sen är nog inte han ensam heller, är säkert 10-20 olika personer som har tjänat stora pengar på det här.

Medlem

Kan stolt meddela att jag är med i kampen mot dessa pirater!
Eller, ja, det kom upp reklam på Facebook gällande det här som jag rapporterade till Facebook med skälet att det var olagligt.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av SkinVision:

Kan stolt meddela att jag är med i kampen mot dessa pirater!
Eller, ja, det kom upp reklam på Facebook gällande det här som jag rapporterade till Facebook med skälet att det var olagligt.

Najs, hoppas de människor som håller på med detta får rejäla böter/(fängelse?).

Medlem

fan va coolt! undrar vad det kostar att bygga sin egen konsol?
han borde länka sidan så man kan ta en titt

Medlem

Helt rätt!. Folk som tjänar pengar på piratkopiering bör straffas.

Medlem
Skrivet av najtrows:

fan va coolt! undrar vad det kostar att bygga sin egen konsol?
han borde länka sidan så man kan ta en titt

Suck...

Medlem

And another one bites the dust.

Skulle vara kul med ett återinförande av laglig piratjakt så man får se lite sablar & kanoner på gator och torg!


signatur
Medlem

Men herregud, så somliga reagerar.. Ta't lugnt, det låter som om någon våldtagit er lillasyrra eller något. Så som ni håller på kommer ni till slut misshandla någon stackars sate till döds, som säljer piratkopierade spel på gatan..

Visst är piratkopiering fel (usch, fy, osv, etc), men det finns större och mer realistiska hot mot den traditionella TV-spelsbranschen, så lägg det där hatet mot något som förtjänar det istället. T.ex. organiserad pedofili, våldtäktsmän, och hot mot den personliga integriteten.

Medlem

Jag tror att han fotade en wii och skrev ut på fotopapper, klistrade bilden på en gamecube och drog in 1000kr i vinst, lol!

Medlem

men seriöst. vad är det för maskiner? vore kul att se åtminstone. är det såna man kan se i Jula eller? kan det ju inte vara iofs.. hmmm

Jee
Medlem

Gäller detta konsoler som Kensington Vii och Polystation eller Wii och DS konsoler som kan köra piratkopierade spel? I artikeln låter det som att det är det första. Trodde inte att folk köpte sånt :S


signatur

Eller inte?

Medlem

jävla idiot som säljer för såna summor, trodde han det skulle funka i all evighet?

Inaktiv

Jävla idioti att sälja spel för fantasisummor också, framför allt Wii som anses vara direkt riktat till den yngre generationen. Skulle köpa New Mario Bros till tjejens syrras ungar. 649kr!!!

Beställde ett modchip och brände ner en piratkopia för en skiva för 5kr.

Jag gick 200kr plus - och lär göra fler vinster per spel hädanefter.

Edit: För att återgå till ämnet; killen som gjorde detta måste ju vara otroligt korkad och tro att det skulle hålla i längden utan att misstankar riktades mot han. Att det sedan bedrivs en sån enorm häxjakt mot just pirater känns olustigt när det finns så mycket grövre brott att lägga tid- och pengar på. Luras ett företag eller staten själva, då sätts alla medel in och rättegången sätter igång och avslutas innan man hinner förstå vad som hände.

Men när jag blev påhoppad utanför en mack tog det 2,5 år innan en rättegång drogs igång. Det fanns 6 vittnen, bildbevis, kameraövervakning....och slutade med att killen gick fri. Länge leve vårt Sverige!

Medlem

Om man i Sverige vill åka på ett riktigt högt fängelsestraff eller riktigt höga skadestånd då ska man satsa på pirat-kopiering, mord är tydligen inte lika allvarligt

Medlem

Jag vet att det finns wiimote+nunchuck att beställa för runt 150spänn paret, vad jag har läst är kvalitén långt ifrån lika bra som originalen dock, så jag skulle nog undvika dem. Det är ju riktigt tråkigt att hela konsoler blir piratkopierade, tyvärr är det nog svårt att stoppa så länge inte Kineserna tar piratkopieringen på allvar.

Medlem

Bra sätt dit dem! så förbenat trött på o få piratkopior när man handlar -.-

Medlem

Xbox 360 och Wii är ju löjligt lätt att fixa, med hårdvara eller mjukvara.

Sånt kan väl till och med en någorlunda händig person fixa själv om han har dom rätta grejorna,
vilket inte är speciellt svårt att få tag på.

Medlem

Så synd om Nintendo som lagt ut så mycket pengar och tid på utveckling av spel och konsol ROFLMAO!!!
Visserligen är det synd om de som köpt en Wii och trodde de skulle få en next-gen konsol, men det borde de ha kollat innan de handlade.

Att pirata spel + konsol för 5kr/styck gör tyvärr inte spelupplevelsen bättre, även om det kan kännas bra att lura Nintendo tillbaks. Bättre att lägga pengar på de spel/konsoler man tycker är bar så stödjer man utvecklingen av bra spel
Även om bristen på speldemos etc. gör att man gärna skulle testa spelet innan köp (så man ej blir blåst), finsn då en del som hyr ut spel men utbudet tenderar att vara dåligt.

Medlem

Att sälja flash till en konsol är helt lagligt, så lycka till med det.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Synd om kompetenssaknande svenskar som måste jobba för penningstinna japaner...


signatur

Alltid retar det nån.

Medlem

Säljer man piratkopior kan man räkna med att åka dit. Det blir spårbart på ett helt annat sätt än om man bara laddar upp och ner och det är någon som tjänar pengar på någon annans uppfinningar. Detta är ingen nyhet och lagarna på det området är väldigt tillämpbara eftersom det handlar om hårdvara.

Det är klart som fan att Nintendo vill skydda sina investeringar, tycker man att det är konstigt så är man rätt korkad. Det är klart att PR-killen inte uttrycker sig som han gör, han är PR-kille.

Till dig som inte ville köpa Super Mario för 649kr. Gå inte på ebgames eller Game är mitt tips. www.prisjakt.nu är mitt andra tips.

12
Skriv svar