Spela Age of Conan för alltid

Inaktiv
Spela Age of Conan för alltid

fett med najs synd bara att dom måste göra såna här saker för att inte det ska dö ut

Medlem

Gratis är gott!

Medlem

De första 20 nivåerna - även kända som de ROLIGA nivåerna.

Medlem

Detta är inte första gången Funcom tar till drastiska åtgärder för att slippa begrava Conan i förtid. Sedan tidigare har bland annat prenumerationskostnaderna sänkts, samt att expansionen Age of Conan: Rise of the Godslayer utannonserats.

tycker den texten är onödig! funcom har pengar för att vara med i det långa loppet när det gäller age of conan,annars har man inte ett team som jobbar på en expansion, man har inte folk som jobbar på en version för asiatiska markanden..
det handlar bara om annorlunda marknadsföring,,lite hårt att säga att spelet kommer begravas om dom inte gör såhär,.taget ur luften anser jag och helt oseriöst skrivet.

Medlem
Skrivet av Wartex:

De första 20 nivåerna - även kända som de ROLIGA nivåerna.

nja vet inte om dom är så roliga,jag har än så länge 3 lvl 80 gubbar och jag tycker spelet är som bäst mellan 50-80

Medlem
Skrivet av Wartex:

De första 20 nivåerna - även kända som de ROLIGA nivåerna.

oh no you didn't! Vänta bara till Conan-maffian kommer in hit och beskyller dig från att vara omogen 12 åring till att du inte har någon smak.

Som sagt, de första 20 lvls är ju det bästa det här spelet har att erbjuda.

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:

Detta är inte första gången Funcom tar till drastiska åtgärder för att slippa begrava Conan i förtid. Sedan tidigare har bland annat prenumerationskostnaderna sänkts, samt att expansionen Age of Conan: Rise of the Godslayer utannonserats.

tycker den texten är onödig! funcom har pengar för att vara med i det långa loppet när det gäller age of conan,annars har man inte ett team som jobbar på en expansion, man har inte folk som jobbar på en version för asiatiska markanden..
det handlar bara om annorlunda marknadsföring,,lite hårt att säga att spelet kommer begravas om dom inte gör såhär,.taget ur luften anser jag och helt oseriöst skrivet.

*facepalm* Du är medveten om att funcom varit nära konkurs ett par gånger efter Conans release va? Deras aktier gick ner med 72% under en 3 månaders period, man behöver inte vara någon professor i ekonomi för att förstå att det är illa. Som sagt, Conans fanboy maffia på ingång.

Medlem

Denna gång ska jag passa mig för att skriva något negativt om FunCom. De personliga påhoppen haglade tätt föra gången.

lol @ Drunken_monkey_boxer Conan-maffian


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skrivet av BPR Cisco:

Detta är inte första gången Funcom tar till drastiska åtgärder för att slippa begrava Conan i förtid. Sedan tidigare har bland annat prenumerationskostnaderna sänkts, samt att expansionen Age of Conan: Rise of the Godslayer utannonserats.

tycker den texten är onödig! funcom har pengar för att vara med i det långa loppet när det gäller age of conan,annars har man inte ett team som jobbar på en expansion, man har inte folk som jobbar på en version för asiatiska markanden..
det handlar bara om annorlunda marknadsföring,,lite hårt att säga att spelet kommer begravas om dom inte gör såhär,.taget ur luften anser jag och helt oseriöst skrivet.

Alltså. Funcom hade aldrig gjort på detta vis om det nu varit så att spelarbasen redan varit hälsosam.

Medlem
Skrivet av saru:

Denna gång ska jag passa mig för att skriva något negativt om FunCom. De personliga påhoppen haglade tätt föra gången.

lol @ Drunken_monkey_boxer Conan-maffian

;p Conan fanboys är nästan värre än Wow fanboys, men de sist nämnda har ju iallafall någon grund att stå på mer än att det finns nakna bröst och fatalities.

Conan fanboys känns ungefär som trekkies som bestämt hävdar att någon spin-off på startrek är bättre än majoriteten av de mer allmänt kända serierna även om denna spin-off är sevärd men inget speciellt, precis som conan.

Medlem

Hmm, jo, detta hade kanske skett oavsett Funcoms ekonomi, alla sätt att tjäna mer pengar kommer ju att utnyttjas, annars driver man inte något klyftigt företag.

Angående de 20 första levlarna, det är inte levlarna som är roliga, det är Tortage som är fantastiskt. Personligen tycker jag man är gankbait i underhalls och white sands de första 20, sen ju högre lvl man blir ju större chans har man att spöa nån som gankar en. Kul att man får spela de 20 första gratis dock, undrar om man kan få pvp xp också? Det kan ju vara både bra och dåligt...

Medlem

Detta skedde kanske för att WARhammer gjort samma sak

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av BPR Cisco:

Detta är inte första gången Funcom tar till drastiska åtgärder för att slippa begrava Conan i förtid. Sedan tidigare har bland annat prenumerationskostnaderna sänkts, samt att expansionen Age of Conan: Rise of the Godslayer utannonserats.

tycker den texten är onödig! funcom har pengar för att vara med i det långa loppet när det gäller age of conan,annars har man inte ett team som jobbar på en expansion, man har inte folk som jobbar på en version för asiatiska markanden..
det handlar bara om annorlunda marknadsföring,,lite hårt att säga att spelet kommer begravas om dom inte gör såhär,.taget ur luften anser jag och helt oseriöst skrivet.

Alltså. Funcom hade aldrig gjort på detta vis om det nu varit så att spelarbasen redan varit hälsosam.

Saken är väl att ni _antar_ att de "inte ska behöva begrava age of conan i förtid". Jag förstår att det ger mer kommentarer, fler klick och mer pengar -- men det gör er också mer och mer likt Se&Hör.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

... mer än att det finns nakna bröst och fatalities.

Vad är det för fel på nakna bröst?

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av Wartex:

De första 20 nivåerna - även kända som de ROLIGA nivåerna.

nja vet inte om dom är så roliga,jag har än så länge 3 lvl 80 gubbar och jag tycker spelet är som bäst mellan 50-80

Jag slutade med min Priest of Mitra runt level 53 då det enda man kunde göra var att grinda villorna om och om igen för att få exp, så det var inte direkt mitt bästa minne av AoC. Det var dock när spelet lanserades. Testade igen när jag fick en vecka gratis ganska nyligen, men det var ungefär samma sak fortfarande.

Skrivet av LyktstolpeN:

Detta skedde kanske för att WARhammer gjort samma sak

Från vad jag har hört så har WAR fått kraftigt sjunkande spelarantal de med. Slagit ihop servrar och allting.

Medlem
Skrivet av PheliCan:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

... mer än att det finns nakna bröst och fatalities.

Vad är det för fel på nakna bröst?

Som huvud försäljningsargument? Ingenting, om man försöker sälja en softporr film.

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av Wartex:

De första 20 nivåerna - även kända som de ROLIGA nivåerna.

nja vet inte om dom är så roliga,jag har än så länge 3 lvl 80 gubbar och jag tycker spelet är som bäst mellan 50-80

Jag slutade med min Priest of Mitra runt level 53 då det enda man kunde göra var att grinda villorna om och om igen för att få exp, så det var inte direkt mitt bästa minne av AoC. Det var dock när spelet lanserades. Testade igen när jag fick en vecka gratis ganska nyligen, men det var ungefär samma sak fortfarande.

Skrivet av LyktstolpeN:

Detta skedde kanske för att WARhammer gjort samma sak

Från vad jag har hört så har WAR fått kraftigt sjunkande spelarantal de med. Slagit ihop servrar och allting.

Hmm, jag har 6 lvl 80 chars och stött på denna svacka endast då jag levlade upp min conq, som jag påbörjade den 17 maj 2008. Nej du grabben lögn och förtal eller har du helt och hållet missat de nya questarna i EM och det nya 53+ zonen Ymir's pass och inte minst alla nya questar i atzels fortress och thunder river. Nej du, det finns gott om quests från 1-80.

Och folk som säger att de 20 första levlarna är det roliga levlar har inte spelat upp till 80 och raidat, inte en chans, och ni har knappast upplevt siege battles som är bland det roligaste som finns i spelet och inte minst all den random world pvpn. Ruskigt kul

Medlem

Kan väl komma då & säga att jag lirade AOC när det kom, och tröttnade innan jag nådde 20, trots det lirade jag till 30, men då buggade det så in i h******e.
har nu påbörjat en ny gubbe på Crom och än så länge är det störtskoj. Sitter inte lika mkt som innan så att tröttna på spelet är det nog inte snack om, lvl 20 nu och jag vill bara fortsätta!

Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av Wartex:

De första 20 nivåerna - även kända som de ROLIGA nivåerna.

nja vet inte om dom är så roliga,jag har än så länge 3 lvl 80 gubbar och jag tycker spelet är som bäst mellan 50-80

Varit med sen releasen och hoppat av och börjat igen ett antal gånger, tyckte det blev jävligt kul efter level 50, jag är på level 63 nu.

Ymirs pass och närliggande områden är FTW!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv

Tyckte själv spelet saknade väldigt mycket efter man lämnade Tortage. Väldigt kul i dom lägre levels, dock inte i dom högre... Tror jag tog mig till level 65 eller något innan jag la spelet på hyllan, fanns aldrig någon motivation till att forsätta ända till 80.

Medlem

dom skulle haft gratis lvl 70-80 för tarantia commons ÄGER!

Medlem

Jag länkar varje gång det kommer ny info om Age of Conan, bara för att det finns så enormt många som tror att det är samma spel som vid release: Vad har hänt med Age of Conan sedan release?

Det jag tycker är synd är att folk har väldigt mycket fördomar om spelet, även fast det har gått 1,5 år sedan release och att de flesta inte spelat sedan dess. Spelet går dåligt för att det inte har tillräckligt med spelare, men det beror inte på att spelet är dåligt, utan snarare för att folk blev besvikna vid release och har inte provat det sedan dess, vilket är väldigt synd.

För er som inte provat ett tag och som tyckte att det fanns dåligt med content efter level 20 borde testa igen, inget grinding om ni bara håller er till quests. Age of Conan vid release är inte samma spel som Age of Conan idag.

Första 20 levlarna är bland de bästa håller jag med om, men det är enbart för att de är mest storydrivna och innehåller flera cutscenes och mycket voice acting. Efter level 20 är det som nästan vilket annat mmorpg som helst om inte bättre.

Age of Conan har rätt lite folk för tillfället och det är väl ingen hemlighet att det går sämre för dem, sen har de senaste patcharna blivit försenande ganska mkt. Om bara folk tog sig tid att testa spelet tror jag många skulle gilla det och stanna kvar och det är rätt god tid att göra det då en himla massa nyt content samt expansionen ligger bara runt hörnet.

Ta chansen och prova spelet nu, övertala gärna en kompis att också göra det, då det alltid är roligare att uppleva ett mmorpg med någon annan.

Medlem

Fler dödsryck från FunCom och deras barbar?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det står i nyheten att prenumerationskostnaden har sänkts. Vet någon med hur mycket och till vad?

Medlem
Skrivet av Funcom:

As of now the 3 month subscription offers a 20% discount, 6 month subscription yields a 30% discount and 12 month offers a 45% discount vs the regular one month plan. This is more than twice the discount than before.

Priserna ligger nu på:

12 Month Recurring
Normal price EUR €179.26
**EUR €98.60 ‡ **
(Including VAT)
A 45% discount!

6 Month Recurring
Normal price EUR €89.63
**EUR €62.74 ‡**
(Including VAT)
A 30% discount!

3 Month Recurring
Normal price EUR €44.82
**EUR €35.86 ‡**
(Including VAT)
A 20% discount!

1 Month Recurring
**EUR €14.94 ‡ **
(Including VAT)

Medlem

Spela igenom hela Tortage gratis!! Ja tack


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det här borde gälla även gamla spelare som slutat, som jag själv. Men å andra sidan, de första 20 levels har man ju spelat 8-10 gånger, den delen av spelet vet man är bra. Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska återaktivera mitt konto igen...

Medlem
Skrivet av bronie:
Skrivet av Funcom:

As of now the 3 month subscription offers a 20% discount, 6 month subscription yields a 30% discount and 12 month offers a 45% discount vs the regular one month plan. This is more than twice the discount than before.

Priserna ligger nu på:

12 Month Recurring
Normal price EUR ?179.26
**EUR ?98.60 ? **
(Including VAT)
A 45% discount!

6 Month Recurring
Normal price EUR ?89.63
**EUR ?62.74 ?**
(Including VAT)
A 30% discount!

3 Month Recurring
Normal price EUR ?44.82
**EUR ?35.86 ?**
(Including VAT)
A 20% discount!

1 Month Recurring
**EUR ?14.94 ? **
(Including VAT)

15 Euros för en månad är bra mycket dyrare än de flesta MMOs.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

15 Euros för en månad är bra mycket dyrare än de flesta MMOs.

Om du endast betalar en månad i taget, ja. Allt över en månad är Age of Conan billigare än Aion, Warhammer och WoW t.ex. Dessutom kan du köpa 60 dagars gamecard från 128kr inkl frakt, vilket endast blir 64kr/mån!

EDIT: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=278002
så alla kan se...

12
Skriv svar