varför får jag inte fullscreen på spelen?

Inaktiv
varför får jag inte fullscreen på spelen?

Har datorn kopplad till en 40" lcd tv, mitt problem är att på vissa spel får jag inte fullscreen t.ex. crysis, call of duty 4, doom 3, battlefield 2.... Men på supreme commander får jag fullscreen i enbart 1920x1080, fatta inte vad felet är... Nån som har en bra förklaring?

Medlem

öppnas spelen i ett fönster? är det det du menar?

kan vara att grafikortet inte känner av tv:n rätt...kolla inställningarna för grafikortet och se om det är något där.

verkar vara grafikkortet som inte vill funkar med lcd tv:n...vad har di för ett?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

yes dom öppnas i ett fönster, alla förutom supreme commander iof kan jag bara köra i 1920x1080 i sc, har jag nån annan upplösning så täcker inte bilden hela tvn... Jag har testat ändra dom flesta inställningar både i spel och catalyst.. Verkar vara hopplöst

Medlem

känns som att det är tv:n som inte rikigt funkar med grafikkortet. det händer att spel inte alltid klarar av de höga upplösningar som krävs för 40 tum tex.

har du provat att sänka upplösningarna i spelen till typ 1024x768 bara för att se om det funkar?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

jeo.. jag har gått igenom alla upplösningar, men inget händer.... Det är fortfarande samma format på alla upplösningar.. Kan det ha nått med att göra att jag kör dvi/hdmi?

Medlem

det borde inte ha det, om inte signal blir rätt borde du få fel på bilden eller ingen alls.
varför spelen öppnar i förnster fattar jag inte. har aldrig hört något liknande.
har du installerat något speciellt i samband med att du började använda tv:n istället för monitor?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

det är en ny dator så det finns inte mycke i den förtillfälle... Jag ska försöka ta en screenshot lite senare ikväll så du får se hur de ser ut...

Medlem

skulle vara bra..

...vad händer när du försöker maximera ett spel som körs i fönster?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar