Vista som drar för mycket minne ?

Medlem
Vista som drar för mycket minne ?

Precis fixat min nya comp och sitter på 2 gig av ddr3 ram på vista ultimate 32-bit och när jag kollar på enhetshanteraren så ser jag att datorn använder sig av 30-40% av mitt minne, är de normalt ?

sjukt jobbigt med massa svchost.exe som är på.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Minneshanteringen i Vista skiljer sig radikalt från tidigare versioner av Windows. Väldigt kortfattat kan man säga att minnet äntligen används som det skall, dvs som cache.

Läs lite här om hur det hela fungerar. Minnet skall användas!

Medlem
Skrivet av johanp:

Minneshanteringen i Vista skiljer sig radikalt från tidigare versioner av Windows. Väldigt kortfattat kan man säga att minnet äntligen används som det skall, dvs som cache.

Läs lite här om hur det hela fungerar. Minnet skall användas!

Har använt vista rätt så länge, har bara köpt ny dator, innan hade jag kanske 2 st svchost,exe nu har jag skit många och när jag tar bort den så typ försvinner Aero till exempel. SÅ kanske de har bara bytat namn ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

nj
Medlem

Att du har flera svchost.exe igång är fullt normalt, det är ett program som Windows använder för att ladda dll-filer.
Du kan läsa en del om det här.

Medlem

Jaså där ser man intressant text


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

1
Skriv svar