Avatarer och Sprays

Inaktiv
Avatarer och Sprays

Det här känns lite pinsamt att fråga men vilket program använder jag för att rita min egen avatar? Samt vilket program använder jag för att rita min egen spray. En bild spray och en text spray. Om man kan välja. Vilket typ av fil ska man spara som om man vill ha den till steam.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

Svarar ingen för att ingen kan eller för att ni inte vill hjälpa en n00b?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Det är nog ingen som svarar för att det tar bara ett par sekunder på Google för att få svar på frågorna.

Avatar, menar du typ forumavatar, vilket potent grafikprogram som helst går bra att skapa en avatarbild, (photoshop, Gimp, paintshop pro, m.fl.)

Spray? du säger steam, så jag antar att du menar counterstrike/Team fortress, testat o tittat/frågat i den forumdelen istället?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

FPSBanana. Sedan hur man gör egna, hmm.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Men om man använder Photoshop måste man väll ha en färdig bild? Jag menar rita från grunden med ett advancerat paint som gjärna är gratis och kan spara i en fil som steam kan hantera. Men tack för att du försökte


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Men om man använder Photoshop måste man väll ha en färdig bild? Jag menar rita från grunden med ett advancerat paint som gjärna är gratis och kan spara i en fil som steam kan hantera. Men tack för att du försökte

Nej man behöver inte en färdig bild för att använda Photoshop

nj
Medlem

GIMP och Paint.net är båda gratis, finns även nämnda i den klistrade tråden för diverse verktyg.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Men om man använder Photoshop måste man väll ha en färdig bild?

Hahah, nää verkligen inte, det går alldeles utmärkt att göra saker från scratch i Photoshop, det är inte för inte som det är industristandard

Men nej, det är ju inte gratis direkt, men om man inte vill punga ut med ~10K*
Så finns ju Gimp som tidigare nämnts, har i stort sett samma funktionalitet som Photoshop fast det är Opensource och därmed inte kostar en spänn.

*Ungefärligt pris det kostar om man inte leker smutsig typ med träben som säger "ARRRRRR" förstås.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Där ser man. Så mycket kunde jag.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

1
Skriv svar