Allvarlig Modern Warfare 2-bugg?

Robot
BME
Medlem
Allvarlig Modern Warfare 2-bugg?

IW: Vi behöver ingen allmän beta-testning. Och sedan tar det flera veckor att att fixa Javelin-buggen, och nu får man obegränsat med ammo till allt, till och med AC-130n, http://www.youtube.com/watch?v=77yYlUUV3dU

update på kotaku

"Infinity Ward's Robert Bowling says "It's being addressed" and that "it'll be eliminated soon enough". Far from a concrete timeline for an update, but at least it shows IW are aware of the problem and are looking into it."


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

så går det när man vill ha ut spel i tid för julhandeln

Medlem

Haha, rätt åt dem.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Devildoll:

så går det när man vill ha ut spel i tid för julhandeln

Spelet dök ju upp långt innan julhandeln?!

Och det tog ju tydligen flera veckor innan buggen kom fram, alltså, det tog flera veckor för miljontals spelare att hitta den. Hur i hela världen skulle deras interna playtesting team hinna hitta den?

Att tycka att ett spel är trasigt och borde skjutits fram för att en bugg dyker upp flera veckor efter release är rätt fjantigt imo.

Medlem

kul att de tog ett tag innan nån hitta den ^^ bara de inte kmr till pc o dom som säger att spelet är fail, testa spela så kommer ni fastna för de!

Inaktiv

kunde inte sagt de bättre själv newguy


signatur

ToMZoN

Medlem

Jag har testat det mycket och kan bara konstatera att det är fail, årets besvikelse i min bok.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Haha, rätt åt dem.

Medlem

Den som säger att MW2 är fail är antingen pensionär, synskadad, saknar motorik eller är helt apatisk och saknar förmåga att känna något alls.
Alternativt har man inte ens testat det utan grundar sina åsikter på att man har slut på sitt barnbidrag för månaden och mamma och pappa har sagt att de inte har råd me de till julen

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Devildoll:

så går det när man vill ha ut spel i tid för julhandeln

Spelet dök ju upp långt innan julhandeln?!

Och det tog ju tydligen flera veckor innan buggen kom fram, alltså, det tog flera veckor för miljontals spelare att hitta den. Hur i hela världen skulle deras interna playtesting team hinna hitta den?

Att tycka att ett spel är trasigt och borde skjutits fram för att en bugg dyker upp flera veckor efter release är rätt fjantigt imo.

är du säker på att det är en bugg ?
läser lite här och var att det är nån med hackad xbox som pillat på cvars , sen sprider det sig vidare som aids

annars är spelet ganska mycket trasigare än de flesta aaa titlar , det har i alla fall dykit upp fler roligheter än normen tycker jag .
men visst , det är inget dåligt spel.
även om infinityward gjort 1800 dåliga val.

Medlem

Finns ju även vissa sätt att disabla VAC, inget som har spridits så långt men finns video om det på youtube.... Disablar VAC så den inte scannar överhuvudtaget, så bara att springa runt och fuska som en galning... är väl bara folk som kan reporta en.

Nåja, rätt åt IW...bara för dem pajade MP i MW2

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Devildoll:

så går det när man vill ha ut spel i tid för julhandeln

Spelet dök ju upp långt innan julhandeln?!

Och det tog ju tydligen flera veckor innan buggen kom fram, alltså, det tog flera veckor för miljontals spelare att hitta den. Hur i hela världen skulle deras interna playtesting team hinna hitta den?

Att tycka att ett spel är trasigt och borde skjutits fram för att en bugg dyker upp flera veckor efter release är rätt fjantigt imo.

16 dagar innan julhandeln är inte särskilt lång tid. Thanksgiving i USA inleder julhandeln som når sin absoluta topp en vecka efteråt under Black Friday som är den största shoppingdagen på året. Thanksgiving inföll i år 26 November och MW2 släpptes 10 November.

Jag tycker att spelet är ofullständigt till PC och att jag har aldrig hört en sån allvarlig exploit i konsolspel förut så jag tycker de är ganska duktigt faktiskt. Hur svårt kan de vara att skrivskydda en config-fil som nollställer samtliga cvars som kan ha fuckat ur? Folk säger att detta "virus" har spridits från ett crackat Xbox 360. Det är bara att applådera etiblassemanget.

Som någon annan poängterade är jag dock på något sätt för gammal, för ung eller för efterbliven därför att jag inte köpt spelet. Då de saknar dragningskraft i mina ögon.
Detta baserat på att CoD 4 har legat och dammat sen jag löste de på singleplayer då multiplayer-upplevelsen inte var en höjdare.

Tycker de är barnsligt att inte inse att folk har olika smak. Jag tycker t ex om Tekken 6 trots sina brister, men jag vågar iaf erkänna att de finns där.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Väl talat DeKvittar! MW2 är säkert kul för vissa. Jag undvek det enbart pga av bristen av dedikerade servrar och LAN. Lite svårt att spela klanmatcher etc


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

"Buggen smittar...." heh, låter som ett virus.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

haha alla jävla matcher idag, utom ca 2 stycken har dragits av en eller annan bugg, inte bara infinite ammo. Gick in på en vanlig team deathmatch, fick en groundwar istället, eller det var fortfarande team deathmatch regler fast mycekt fler folk. Men man fick fortfarande 100 poäng per kill så matcherna va slut på 2-3 minuter
det va iofs jävligt roligt men endå

Medlem

glömde en grej till, iofs kanske det inte är en bugg men roligt var det inte. Körde en groundwar match, blev domination på RUST ! ! ! WTF ! ! !
20 pers springer runt som galningar o skjuter allt på minibanan nummer ett. sen att man fick poäng nöär man dödade folk i sitt eget lag ?, är en annan femma. Det va heeeeeelt chaaaaos ! ! !

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Devildoll:

så går det när man vill ha ut spel i tid för julhandeln

Spelet dök ju upp långt innan julhandeln?!

Nja, spelet kom ut precis lagom för julhandeln, i samma radda som alla stora titlar som släpptes inför julhandeln.

Sen är det ju inte mer än väntat att såpass många exploits har kommit ut för ett spel som har så stor profil och användarbas Hur man än försöker så kan man inte släppa ett spel helt buggfritt, vilket betyder att exploits måste utnyttjas innan man kan fixa dem. Sen så tar det ju ett bra tag innan patchar kan släppas på Xbox Live. Under de gamla PC-dagarna kunde vi få beta-patchar en dag efter en stor exploit hittats.

Good old days..

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Den som säger att MW2 är fail är antingen pensionär, synskadad, saknar motorik eller är helt apatisk och saknar förmåga att känna något alls.
Alternativt har man inte ens testat det utan grundar sina åsikter på att man har slut på sitt barnbidrag för månaden och mamma och pappa har sagt att de inte har råd me de till julen

Haha! Den mest idiotiska kommentaren jag läst den här veckan. Snacka om fanboy. Visst finns det bra inslag i spelet. Men att påstå att folk är på ett eller annat sätt bara för att de inte håller med dig visar bara vilken idiot du är. Tyvärr. Fail på både dig och ditt kära spel som du måste försvara på grund av att du säkert hypat det till förbannelse och innerst inne känner du att det inte riktigt lever upp till det du hoppats på.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem
Skrivet av Fr3gU:
Skrivet av Mortalis:

Den som säger att MW2 är fail är antingen pensionär, synskadad, saknar motorik eller är helt apatisk och saknar förmåga att känna något alls.
Alternativt har man inte ens testat det utan grundar sina åsikter på att man har slut på sitt barnbidrag för månaden och mamma och pappa har sagt att de inte har råd me de till julen

Haha! Den mest idiotiska kommentaren jag läst den här veckan. Snacka om fanboy. Visst finns det bra inslag i spelet. Men att påstå att folk är på ett eller annat sätt bara för att de inte håller med dig visar bara vilken idiot du är. Tyvärr. Fail på både dig och ditt kära spel som du måste försvara på grund av att du säkert hypat det till förbannelse och innerst inne känner du att det inte riktigt lever upp till det du hoppats på.

haha lol, du har fan rätt
tycker iofs om MW2 till XBOX 360, sitter o lirar det med några polare. Men skulle aldrig spela det till dator, ALDRIG. finns fan mycket bättre fps till gamla hederliga burken

Medlem

http://blametruthproject.com/sorry-but-modern-warfare-2-sucks...

Tycker faktiskt att allting som står i den artikeln stämmer väldigt bra.

Medlem

Ja idag var det mkt som gick fel xD drabbades av samma saker som schmuttah

Medlem

Körde med en idag som använde denna bug, spammade granater hela tiden, alla blev less och lämnade servern.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker MW2 e bra... PC versionen.
När man hamnar med rätt folk!
De flesta rundorna är bara ren noobtube och shotgunskit.

Folk behöver ju inte ens sikta med dessa.

Medlem

"By idiots, for idiots"

Medlem
Skrivet av Fr3gU:
Skrivet av Mortalis:

Den som säger att MW2 är fail är antingen pensionär, synskadad, saknar motorik eller är helt apatisk och saknar förmåga att känna något alls.
Alternativt har man inte ens testat det utan grundar sina åsikter på att man har slut på sitt barnbidrag för månaden och mamma och pappa har sagt att de inte har råd me de till julen

Haha! Den mest idiotiska kommentaren jag läst den här veckan. Snacka om fanboy. Visst finns det bra inslag i spelet. Men att påstå att folk är på ett eller annat sätt bara för att de inte håller med dig visar bara vilken idiot du är. Tyvärr. Fail på både dig och ditt kära spel som du måste försvara på grund av att du säkert hypat det till förbannelse och innerst inne känner du att det inte riktigt lever upp till det du hoppats på.

Haha, fail kommentar på mortalis.

Medlem

Kanske skulle ha tid över att fixa bort fusken istället.

Medlem

samma sak med folk på ps3 som fuskar sig till Prestige 10 :'( Ser kanske 1-2 personer varenda match som har gjort de Och 2 i min friendlist har gjort det med

Medlem

Ursäkta petigheten men "ammunition" är felstavat i underrubriken.

"Rapporter på olika forum säger att Xbox 360-versionen drabbats av en smittsamt bugg som ger oändlig ammonution."

1
Skriv svar