Inaktiv
Ip..

Hej. vet inte om jag hamnade alls rätt nu men testar här iaf..

jag undrar om nån vet hur man ändrar sin routors ip?

har en zyxel...:\

Medlem

Varför vill du ändra din routers ip?

Inaktiv

för att jag blev banad från min favorit server pga anklagning för fusk..fast jag inte har andvänt fusk.. och då står de att man är peremanent banad och jag antar att det funkar igen om man ändrar den ip..

Medlem

Det beror ju helt och hållet på hur din internetanslutning ser ut. Din router kommer ju att inneha det IP som du tilldelats av din internetleverantör. Sedan hänger det på om du har statiskt eller dynamiskt IP. Om din leverantör använder sig av det sistnämnda kan det fungera att göra routern strömlös ett tag (halvtimme, timme, who knows) och se om du tilldelats ett annat när den startar igen. Har du statiskt IP får du nog bara bita ihop.

Inaktiv

hmm okey då provar jag de då... funkar de inte så får jag som sagt leva me de..

thx

Medlem

Jaha trodde du ville ändra 192.168.1.1 till något annat

Inaktiv
Skrivet av asker:

Det beror ju helt och hållet på hur din internetanslutning ser ut. Din router kommer ju att inneha det IP som du tilldelats av din internetleverantör. Sedan hänger det på om du har statiskt eller dynamiskt IP. Om din leverantör använder sig av det sistnämnda kan det fungera att göra routern strömlös ett tag (halvtimme, timme, who knows) och se om du tilldelats ett annat när den startar igen. Har du statiskt IP får du nog bara bita ihop.

nu har jag provat de men de funkade inte så jag får väll helt änkelt bita ihop o se gla ut ändå

Medlem
Skrivet av Gummybjörnen:
Skrivet av asker:

Det beror ju helt och hållet på hur din internetanslutning ser ut. Din router kommer ju att inneha det IP som du tilldelats av din internetleverantör. Sedan hänger det på om du har statiskt eller dynamiskt IP. Om din leverantör använder sig av det sistnämnda kan det fungera att göra routern strömlös ett tag (halvtimme, timme, who knows) och se om du tilldelats ett annat när den startar igen. Har du statiskt IP får du nog bara bita ihop.

nu har jag provat de men de funkade inte så jag får väll helt änkelt bita ihop o se gla ut ändå

Klaga på serverns hemsida kanske? funkade när jag hade glitchat på en TV2 server i bf2, inte kul att vara bannad från alla deras servrar...

Brukar inte glitcha vanligtvis utan det var mer som ett test, tror jag. (det var länge sedan.)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

1
Skriv svar