Se Medal of Honor-trailern på hemmaplan

Inaktiv

Vill ha vill ha vill ha !

Medlem

nudeldesign: När det gäller MoH och CoD-serierna kan jag hålla med dig. Men jag tycker faktiskt EA är bra, och gör inte bara (bättre?) "kopior" av original.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Haha, roligt, FZ. Ni tog bara MW2-trailern och satte på texten Medal Of Honor i slutet va?

Medlem
Skrivet av luiga:
Skrivet av Muppen:

Ser ut som ett nytt mw i min mening.

Det är ju knappast något negativt. Speciellt med tanke på att Medal Of Honor alltid haft rätt långa kampanjer till skillnad från COD-serien. Det har lätt potential till att klå Activision på fingrarna i alla fall..

med tanke på hur dåligt det senaste MoH spelet var så skulle jag inte hoppas allt för mycket på detta spel...
att dom skulle klå infinity ward tror jag knappast.

PS:activision gör inte CoD, det är infinity ward som gör modern warfare,treyarch gjorde world at war

Medlem

Det senaste MoH var ju riktigt bra, ser fram emot detta.

Medlem
Inaktiv

Modern Warefare klon...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Tror spelet kommer bli kanon i både MP och SP!
SP:n blir ju förhoppningsvis längre än MW2 men tror inte de kommer lyckas med den där Hollywood känslan MW2 har..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av luiga:
Skrivet av Muppen:

Ser ut som ett nytt mw i min mening.

Det är ju knappast något negativt. Speciellt med tanke på att Medal Of Honor alltid haft rätt långa kampanjer till skillnad från COD-serien. Det har lätt potential till att klå Activision på fingrarna i alla fall..

med tanke på hur dåligt det senaste MoH spelet var så skulle jag inte hoppas allt för mycket på detta spel...
att dom skulle klå infinity ward tror jag knappast.

PS:activision gör inte CoD, det är infinity ward som gör modern warfare,treyarch gjorde world at war

Jag vet inte riktigt vad det var du försökte förtydliga. Infinity Ward och Treyarch är två spelutvecklare som båda gör spel åt spelutgivaren Activision. Activision äger spelserien Call of Duty. EA äger i sin tur Medal of Honor-serien, där nästa spel utvecklas av spelutvecklarna EALA (också en del i EA). Slutsatsen är att det allså är EA och Activision som slås mot varandra.

Om EA går ut i media och säger att de vill utmana Call of Duty-serien på nytt så får man väl hoppas att de gör bättre skit än det som gjorde att de förlorade det spelsegmentet förra gången. Troligtvis kommer de satsa lite mer pengar, tid och kraft på utvecklingen denna gång. Annars är det ju rent idiotiskt att göra ett sånt uttalande.

Inaktiv

*Snyft* Tipstack?

Medlem
Skrivet av BlueSam:

*Snyft* Tipstack?

Vad är ett tipstack egentligen? Förklara gärna, jag hittar inget på sajten om vad det innebär.

Medlem
Skrivet av BlueSam:

*Snyft* Tipstack?

Skärp dig.

Medlem

JAAAA ytterligare ett multiplatformspel med för många scriptade sekvenser! zZzzzzzzzzZZZZZZZZzzzzzzzZZZZZzz Ge mig ett fps ffs!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

R4p3


signatur

hough I fly throught the valley of death, I shall no fear evil, for I am 80,000 feet and climbing

Jag tycker det verkar annorlunda jämfört med MW ... kan inte sätta fingret på det men me like


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det ska bli intressant att se mer av det här!

Medlem

om dom inte toppar modern warfare 2 så blir det nog en mindre flopp eftersom alla kommer jämföra med modern warfare 2...

Medlem

dessutom kan det vara värt att nämna att det blir jävligt svårt att toppa det...

Medlem

DEt kan bara bli bra!!!

Medlem

Det såg jävligt sweet ut om ni frågar mig:)
Medal of honor är tamefhan tillbaka!


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Jag förstår inte vad som hänt? Är CoD:MW det första FPS-spelet som utspelar sig i modern tid? Hur kommer det sig att alla jämför detta kommande MoH-sepl med MW2? Är alla ni födda 2008 eller? Jag blir fan rädd över trångsyntheten här inne alltså... Ingen som jämför med BF2? Ingen som jämför med Ghost Recon? Ingen som jämför med BF: Bad Company? Listan är ju hur lång som helst! IW var inte först med att skapa en modern första person-skjutare. Ingen jämför t.ex. MW2 med det mycket mer seriösa och härligare Operation Flashpoint: Dragon Rising. Visst, MW2 är som en bra film; tack vare alla fräcka mellansekvenser och skriptade händelser kan du ha tid att käka popcorn och sörpla Cola Zero. Den har dock en bra underliggande story. Synd att den är så kort bara. Jag välkomnar ett nytt MoH-spel som skapas i EA's nya anda. Att deras CEO sen bokstavligen gett sig den på att krossa Activisions "monopol" på krigsscenen (monopol hos nyfödda konsolägare) kan bara skapa ett kanonspel. Glöm heller inte att svenska DICE kommer att stå för multiplayerdelen!

God Jul!


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

F3gU: Du säger det ju själv, om Op. Flashpoint är mer seriöst än det "filmiska" MW2 så behöver man kanske inte jämföra mer. Jag tror många spontant tycker att det påminner om just MW2 som precis har släppts och dessutom blivit det mest säljande spelet (?) någonsin.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Fr3gU:

Det som man reagerar på med denna trailer är att allt ser identiskt ut. Hela stilen från MW-spelen är ju kopierad.

Battlefield, Flashpoint, ArmA, Rainbow Six, Ghost Recon etc, har alla en egen stil och tagit sig an genren på olika sätt. Det här spelet ser dock ut att inte ha en egen stil eller försöka med något eget. Det är därför många reagerar på just det här spelet, inklusive mig.

Det är den känslan jag får när jag ser trailern i alla fall. Sen får man vänta och se hur det blir.

Inaktiv
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av BlueSam:

*Snyft* Tipstack?

Skärp dig.

Hehe skoja lite bara

Medlem
Skrivet av pazu:

Helt fel väg att gå för MoH-serien.. borde återgå till orginalet och göra den konsollexklusivt med lite mindre hektisk spelupplevelse. Medal Of Honor orginalet (Playstation 1-exklusivt) är bästa i serien.

Tycker Medal of Honor: Frontline var något bättre faktiskt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Om dem bara gör så att man kan använda fordon i multiplayer att och det är lite mindre rambo och mer taktik än CoD så är jag nöjd :]

+dedikerade servrar

12
Skriv svar