Vad finns det för alternativ till iTunes?

Medlem
Vad finns det för alternativ till iTunes?

Shenare.
Börjar bli lite trött på iTunes, och jag undrar om det finns någon annan musikspelare som har liknande funktioner?

Medlem

Vill du ha en musikspelare med typ liknande iStore?
Om inte är winamp ett mycket bra alternativ!


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Finns det Folk som faktiskt spelar Musik i Itunes?
Enda anledningen till att jag öht har det skitprogrammet installerat är min Ipod Touch, den har krypterat filsystem så det finns inga vettiga alternativ.

Nää winamp e det som gäller för min del.
Konfar man bara upp det ordentligt så kan du få det att visa albumart o sånt o sortera hur du vill, det kräver bara lite pill och läsande av dokumentationen.

Den hära Foobar eller vad den heter verkar förhållandevis populär också, själv så tyckte jag det var riktigt skit.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Foobar2000 är det bästa enligt mig.


signatur

Googla först , fråga sen

Inaktiv

Gillade heller inte iTunes i början, men nu tycker jag det fungerar väldigt bra.

Ett alternativ är winamp, precis som Achronos sa.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

MediaMonkey kör jag med och är riktigt nöjd.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Tjo Caddie! Kör Foobar2000 eller Winamp. Det är grejer det! Puss amigo

Inaktiv

Det finns en rad spelare man kan använda. Många av dem ger faktiskt riktigt bra ljud.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag har musiken i mappar, sen spelar jag upp det i VLC.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Har använt foobar2000 sedan 2005 innan dess var det winamp och jag kan säga det att jag är oerhört nöjd med foobar2000 och skulle aldrig någonsin tänka mig använda någonting annat.

Idag prövade jag winamp igen efter väldigt lång tid och fyfan vad grötig den har blivit sen man använde den sist. Så fruktansvärt mycket "lull lull" det har blivit. Och en annan sak som jag ogillar fruktansvärt mycket med den är att den färgar ljudet utan att man använder equaliser. Alla ljudinställningar gör jag med ljudkortets mjukvara.

Så jag gick tillbaka till foobar2000 direkt. Det är den mest stilrena musik spelaren som finns och så kan man få den precis hur man vill plus att det finns oändligt med inställning möjligheter.

Men det bästa av allt är att den är fruktansvärt välljudande den låter fruktansvärt bra utan att den färgar ljudet plus om man vill så finns det mängder med ljudinställnings möjligheter.

Så foobar2000 är den bästa musikspelaren Det är ingen personlig åsikt utan ett faktum

Inaktiv
Skrivet av Jühan:

Men det bästa av allt är att den är fruktansvärt välljudande den låter fruktansvärt bra utan att den färgar ljudet plus om man vill så finns det mängder med ljudinställnings möjligheter.

Så foobar2000 är den bästa musikspelaren Det är ingen personlig åsikt utan ett faktum

Har använt winamp väldigt länge men nu fick du mig att vilja byta, skall tanka ner Foobar direkt efter jobbet!

Medlem

Foobar2000 är det bästa och är också väldigt simpelt, inte precis det snyggaste men enkelt att hantera!

Inaktiv

Skaffa Songbird, det är sjukt bra går även att synka ipod rill den

Medlem

Foobar2000 eller Winamp


signatur

You can't win the game...

Inaktiv
Skrivet av shadowfall:

Skaffa Songbird, det är sjukt bra går även att synka ipod rill den

Hur är gränssnittet? Är det tungvikt à la iTunes eller enkelkörare som Foobar?

Låter väldigt intressant med ett alternativ till iTunes som klarar att synka med iPod.

Medlem

Mediamonkey fixar att syncha med ipod/iphone, har ett liknande avändargränssnitt, men stödjer fler format (exempelvis OGG)

Medlem

Öhm...Bara jag som använder Windows Media Player och tycker den fungerar bra?


signatur

To boldly go where everyone's been before.

1
Skriv svar