windows xp hjälp

Inaktiv
windows xp hjälp

Hejsan, jag har köpt ett uppgraderings paket och nytt graffe kort och ska installera om windows xp. Först funkar allting bra o formaterar hårddisken o skapar partion, men sedan när jag ska installera xp så säger den att jag ska stoppa in skivan xp home för att den inte hittar filen asms :S Jag fattar inte varför den gör så, har stoppat in skivan, har provat med 2 olika skivor, men det funkar ändå inte :S Kan ngn hjälpa mig?

Inaktiv

Snabblösning kan vara att skapa en mapp till exempel c : \wxp, kopiera skivan där och gå in i den mappen i DOS och dra igång installen.

Det underlättar iofs om du kan DOS-kommandon annars kan jag guida.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

okey, nee, kan inte dos kommandona, så skulle gärna uppskatta hjälp. Har aldrig varit med om att det varit så förut :S

Inaktiv

Beroende på system kan det strula.

Beroende på CD-läsare kan det strula.

Kanhända att skivan inte går att boota på.

Hur många partitioner har du på hårddisken?

Jag brukar alltid skapa flera och spara saker på andra partitioner än C, ifall det händer något så att Windows måste ominstalleras.

I vissa fall kan man lägga in till exempel Windows 98, Millennium först och sedan uppgradera till XP.

Jag länkar till Microsofts egen lösning på exakt ditt problem. Kanhända att du kan lösa det direkt först. --->>> http://support.microsoft.com/kb/311755/sv


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

okey, tackar..det där kanske kan funka..får prova det under dan här!

Inaktiv

Joo, kom på en fråga angående det..det där är för windows xp professional, jag har home? gör det ngn skillnad?

Medlem
Skrivet av greger04:

Joo, kom på en fråga angående det..det där är för windows xp professional, jag har home? gör det ngn skillnad?

Citat:

Informationen i denna artikel gäller:
- Microsoft Windows XP Home Edition
- Microsoft Windows XP Professional Edition

Inaktiv

okey, det funkade inte -.-, varför i helvete ska det vara så jävla svårt o installera windows xp?

Medlem

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Har gjort exakt det som står där, men det funkar ändå inte :S

Inaktiv

Har formaterat till NTFS, o det går inte starta regedit.exe i dos :S

Medlem

jag hade nog testat att byta läsaren först, eftersom en sån kan göra stor skada...testa med en läsare och inte en brännare!

om du kan; försök få tag på en annan skiva med xp och testa med den. kör full formatering och testa men ny skiva och läsare


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar