Problem med tv/dator

Medlem
Problem med tv/dator

Har fixat en ny tv och rätt kabel mellan grafikkort och tvn... Men när jag drar över en film tex till tv som fastnar filmens bild men ljudet fortsätter och om jag drar tillbaks filmen så funkar den på vanliga dataskärmen:S Men spel funkar hur bra som hellst på tvn.. ngn som har ngt knep?


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Medlem

Starta upp filmen på tv'n så du slipper dra över den dit eller byt till/testa andra grafikkortsdrivrutiner. Alla drivare funkar inte exakt lika "bra" då man kör dubbla skärmar. När det kommer till bl.a. film så kan det vara lite grinigt ibland med att hålla på att flytta körande filmfönster mellan skärmarna, vissa drivare klara det andra inte.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

(Välkommen till forumet)

japp, som görmen skriver, första grejen att kontrollera är ens drivrutiner (för grafikkort).

sen en liten teori jag har, som varken är hårdvaru eller mjukvaru-guru, är att ändra om/kontrollera vilken av skärmarna som är "Master" och vilken som är "Slave" eller vad det nu kan kallas, så att datorn prioriterar rätt skärm (TV'n)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

(Välkommen till forumet)

japp, som görmen skriver, första grejen att kontrollera är ens drivrutiner (för grafikkort).

sen en liten teori jag har, som varken är hårdvaru eller mjukvaru-guru, är att ändra om/kontrollera vilken av skärmarna som är "Master" och vilken som är "Slave" eller vad det nu kan kallas, så att datorn prioriterar rätt skärm (TV'n)

Det är väl ingen teori?

Jag menar, du vet ju att det funkar


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Drivrutiner och allt är rätt (8800GTX 768mb) och det funka som görmen skrev + ändring i VLC till OpenGL istället för directX ;p

Tack för hjälpen


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

1
Skriv svar