GT5-demo i morgon, FZ har provkört

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Fy fasen vad dåligt det var. Ingen realism, släng i 1:an när du kör i 180 och se vad som händer. Ingen skadefysik, kan inte stänga av TCS trots att det ska vara av.

Driver de med oss eller ?

Det är inte meningen att du ska skada bilen i detta demo, meningen är att du ska sätta en snabb tid. För att sätta en snabb tid bör du undvika att lägga i ettan när du kör i 180.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Fy fasen vad dåligt det var. Ingen realism, släng i 1:an när du kör i 180 och se vad som händer. Ingen skadefysik, kan inte stänga av TCS trots att det ska vara av.

Driver de med oss eller ?

Jag spann då många gånger när jag gasade lite för hastigt. TCS märkte jag inte av och förstår inte varför du skulle vilja växla till 1an i 180?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag prövade realismen då spelet sägs vara väldigt realistiskt och det verkade inte stämma, sen att grafiken är från 80-talet gör ju inte saken bättre...

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Jag prövade realismen då spelet sägs vara väldigt realistiskt och det verkade inte stämma, sen att grafiken är från 80-talet gör ju inte saken bättre...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

jag ville verkligen gilla det men det kunde jag verkligen inte grafiken var verkligen riktigt dålig och bara väldigt blasé. det känndes bara inte som den grafik man sett på en massa bilder så sjuk besvikelse på den fronten o sen köra bumber cars är inte riktigt min grej......nej håller mig till forza. förbättrar dom inte en helvetes massa saker till releasen så blir det inget köp från min sida. och har inte testat prolouge så vet inte hur stor skillnaden är där.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:

jag ville verkligen gilla det men det kunde jag verkligen inte grafiken var verkligen riktigt dålig och bara väldigt blasé. det känndes bara inte som den grafik man sett på en massa bilder så sjuk besvikelse på den fronten o sen köra bumber cars är inte riktigt min grej......nej håller mig till forza. förbättrar dom inte en helvetes massa saker till releasen så blir det inget köp från min sida. och har inte testat prolouge så vet inte hur stor skillnaden är där.

Grafiken är nedtonad då detta endast är en time trail för tävlingen. Grafiken du sett på bilderna stämmer mycket väl. Bara se på denna film där personer spelar en mer fullständig variant av spelet:

http://www.youtube.com/watch?v=-iS5emhZK00

Eftersom att det är ett väldigt begränsat time trail demo på ca 200mb så är väldigt lite av det Gt5 erbjuder tillgängligt. Mekanisk och yttre skada är med i fullversionen samt mycket annat.
Sony borde ha förmedlat detta bättre då detta är lång ifrån det färdiga spelet.
Dock är bilfysiken riktigt bra och är en av de få saker de fått med som är från GT5.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Angust:

jag ville verkligen gilla det men det kunde jag verkligen inte grafiken var verkligen riktigt dålig och bara väldigt blasé. det känndes bara inte som den grafik man sett på en massa bilder så sjuk besvikelse på den fronten o sen köra bumber cars är inte riktigt min grej......nej håller mig till forza. förbättrar dom inte en helvetes massa saker till releasen så blir det inget köp från min sida. och har inte testat prolouge så vet inte hur stor skillnaden är där.

Grafiken är nedtonad då detta endast är en time trail för tävlingen. Grafiken du sett på bilderna stämmer mycket väl. Bara se på denna film där personer spelar en mer fullständig variant av spelet:

http://www.youtube.com/watch?v=-iS5emhZK00

Eftersom att det är ett väldigt begränsat time trail demo på ca 200mb så är väldigt lite av det Gt5 erbjuder tillgängligt. Mekanisk och yttre skada är med i fullversionen samt mycket annat.
Sony borde ha förmedlat detta bättre då detta är lång ifrån det färdiga spelet.
Dock är bilfysiken riktigt bra och är en av de få saker de fått med som är från GT5.

Redmac, vi vet alla att du är helt såld på din älskade PS3:a så lägg ner med attityden, jag ger min åsikt om spelets realism som är skit för att vara en "simulator".

EDIT: Viss spelet må vara en 200MB stor demo men av det lilla jag sett av spelet så blir det att hoppas att slutversionen blir bättre.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Redmac, vi vet alla att du är helt såld på din älskade PS3:a så lägg ner med attityden, jag ger min åsikt om spelets realism som är skit för att vara en "simulator".

EDIT: Viss spelet må vara en 200MB stor demo men av det lilla jag sett av spelet så blir det att hoppas att slutversionen blir bättre.

Sluta upp med din attityd! Jag informerade bara dig om att detta är långt ifrån Gt5 har att erbjuda. Grafiken som du ifrågasatta är inte representativ för GT5 och jag visade detta med GT5 gameplay från Tokyo Game show. Där ser man viken hiskelig skillnad det är mot denna time trail demo.

Resten av ditt inlägg berörde jag knappt då det är en personlig åsikt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Angust:

jag ville verkligen gilla det men det kunde jag verkligen inte grafiken var verkligen riktigt dålig och bara väldigt blasé. det känndes bara inte som den grafik man sett på en massa bilder så sjuk besvikelse på den fronten o sen köra bumber cars är inte riktigt min grej......nej håller mig till forza. förbättrar dom inte en helvetes massa saker till releasen så blir det inget köp från min sida. och har inte testat prolouge så vet inte hur stor skillnaden är där.

Grafiken är nedtonad då detta endast är en time trail för tävlingen. Grafiken du sett på bilderna stämmer mycket väl. Bara se på denna film där personer spelar en mer fullständig variant av spelet:

http://www.youtube.com/watch?v=-iS5emhZK00

Eftersom att det är ett väldigt begränsat time trail demo på ca 200mb så är väldigt lite av det Gt5 erbjuder tillgängligt. Mekanisk och yttre skada är med i fullversionen samt mycket annat.
Sony borde ha förmedlat detta bättre då detta är lång ifrån det färdiga spelet.
Dock är bilfysiken riktigt bra och är en av de få saker de fått med som är från GT5.

Redmac, vi vet alla att du är helt såld på din älskade PS3:a så lägg ner med attityden, jag ger min åsikt om spelets realism som är skit för att vara en "simulator".

EDIT: Viss spelet må vara en 200MB stor demo men av det lilla jag sett av spelet så blir det att hoppas att slutversionen blir bättre.

Trams, kör du med ratt eller? Bättre körkänsla har jag inte haft sen jag pillat med GTR evo.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hade inte väntat mig så grym fysik från gran turismo.
Kopplade man in ratten var standardbilen riktigt knepig att få en vettig varvtid med men när man lärde sig bilen var körkänslan riktigt bra!
Detta var helt klart över förväntan då fysiken i Prolouge vart sådär. Nu blev jag riktigt sugen på GT5, ska bränna med polarn på Nordschliefe med en bmw m3!

Medlem

Laddade ner det bara för att få lite ögongodis (visste inte om att grafiken var nerbantad), men sen kom jag på mig själv att jag hade riktigt roligt. Köra varv efter varv och försöka skala bort sekunder från tiden. Och jag gillar inte ens bilspel

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av GarfieldPower:

Redmac, vi vet alla att du är helt såld på din älskade PS3:a så lägg ner med attityden, jag ger min åsikt om spelets realism som är skit för att vara en "simulator".

EDIT: Viss spelet må vara en 200MB stor demo men av det lilla jag sett av spelet så blir det att hoppas att slutversionen blir bättre.

Sluta upp med din attityd! Jag informerade bara dig om att detta är långt ifrån Gt5 har att erbjuda. Grafiken som du ifrågasatta är inte representativ för GT5 och jag visade detta med GT5 gameplay från Tokyo Game show. Där ser man viken hiskelig skillnad det är mot denna time trail demo.

Resten av ditt inlägg berörde jag knappt då det är en personlig åsikt.

Okej, jag må ha varit otydlig och jag var trött när jag svarade så jag ber om ursäkt för min attityd.

Du som verkar insatt, vad är Prologue för något ?
Är det ett demo eller vad, funderar nämligen på att köpa det.

Tack på förhand.

Medlem

Prologue är typ ett halvspel. Tror dom släppte det så att dom skulle få in lite stålars till utvecklingen av gt5.
Men det är helt ok, dom har sänkt det till 199 tror jag och det är det väl värt. Fysiken är lite simplare och mer förlåtande än i time trial versionen.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Angust:

jag ville verkligen gilla det men det kunde jag verkligen inte grafiken var verkligen riktigt dålig och bara väldigt blasé. det känndes bara inte som den grafik man sett på en massa bilder så sjuk besvikelse på den fronten o sen köra bumber cars är inte riktigt min grej......nej håller mig till forza. förbättrar dom inte en helvetes massa saker till releasen så blir det inget köp från min sida. och har inte testat prolouge så vet inte hur stor skillnaden är där.

Grafiken är nedtonad då detta endast är en time trail för tävlingen. Grafiken du sett på bilderna stämmer mycket väl. Bara se på denna film där personer spelar en mer fullständig variant av spelet:

http://www.youtube.com/watch?v=-iS5emhZK00

Eftersom att det är ett väldigt begränsat time trail demo på ca 200mb så är väldigt lite av det Gt5 erbjuder tillgängligt. Mekanisk och yttre skada är med i fullversionen samt mycket annat.
Sony borde ha förmedlat detta bättre då detta är lång ifrån det färdiga spelet.
Dock är bilfysiken riktigt bra och är en av de få saker de fått med som är från GT5.

Den där länken leder till Gran Turismo 5 - Ferrari Full HD Replay [ Tokyo Game Show 09 ] ... rätt länk är: http://www.youtube.com/watch?v=vxS5YMAyYUs

Tycker det skiljer VÄLDIGT mycket mellan det filmklippet och detta DEMO... man kan ju tro att de vill avskräcka folk ifrån att skaffa sig spelet? Javisst är en DEMOversion av ett spel inte samma sak som en fullversion... men det SKA vara ett smakprov av en fullversion för att locka till sig köpare. Detta gör INTE det för mig.

Känslan just nu är som Gran Turismo 4 tycker jag... inte tillräckligt mycket förändrat/nytt för att det ska vara värt att införskaffas.

Men förhoppningsvis så släpper de väl en mer värdig DEMOversion som gör spelet mer rättvisa närmre releasen som blir runt sommartid nästa år då.

EDIT: Releasen är ju ganska snart ja... så antingen är demoversionen en bit gammal kod ur spelet... eller så är det så det kommer att bli.

Medlem

Jag trodde först att jag laddat ner Outrun. Men sedan slog det mig att Outrun både är snyggare och roligare.

12
Skriv svar