Hamachi problem..

Inaktiv
Hamachi problem..

Jag och en polare ska försöka få upp en server på CoD4 (call of duty 4) men vi lyckas inte hitta varandra i spelet men vi är anslutna till samma "nätverk" i Hamachi.. Jag prövade lägga till honom som en favoritserver i CoD4 med hans Hamachi ID och då kunde jag hitta honom en stund.. Men kunde inte joina hans skapade server för då stog det bara " Server Timeout".. sen försvann hans nick igen :S

Skulle verkligen vilja ha hjälp med att få fix på det där programmet så man kan lira lite tunnellan över internet.. veta hur man skall gå till väga.. För jag gillar programmet i övrigt men trassligt att få igång det med spel så man kan lira mot varandra..

Inaktiv

Testa programmet Garena
Har själv märkt att vissa spel brukar strula med hamachi. Ibland måste man ha rätt version (patch) för att det ska fungera.
Själv tycker jag garena är mycket mindre strul fritt

Spel som stöds av garena för tillfället:
Cod4, warcraft 3, age of empires 1 och 2, starcraft, counterstrike 1.5, 1.6 och source, sudden strike

happy gaming

Inaktiv

Kolla brandväggar etc, du kanske måste lägga till CoD i "tillåtna program" eller vad det heter. Brukar lösa mina problem.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Kan vara så enkelt som att windowsskiten slänger upp den där vanliga rutan om att brandväggen blockerar en anslutning. Hade det problemet när jag och brorsan skulle lira så man fick alt-tabba och häva blockeringen och sen fungerade det.

1
Skriv svar