Robot
Heavy Rain

Ett innovativt storspel blir vårens stora prestigeprojekt för Playstation 3. Heavy Rain är namnet och våra första testtimmar medför både lovord och kritik.

#quantic-dream, #heavy-rain, #sony, #skate


Medlem
FZ testar ett tidigt Heavy Rain

Inte läst igenom så noga men slutkommentarerna lät bra. Hoppas verkligen håller den standard man fått för sig att det ska ha nu...

Medlem

Bra att ni är fler som får säga sitt! Verkar trots allt ett bra spel vi kommer att få se.

Medlem

ASSÅ GUD! jag får orgasm av detta spel! Detta är ett spel jag verkligen vill ha! fyfan! Synd att jag bara ha 360!!!


signatur

Xbox live gamertag : Jonas Andersson

Medlem

2010 års flopp med andra ord.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Gillade Fahrenheit [http://www.fz.se/artiklar/20050602/fahrenheit] och synd att detta inte kommer till Xbox...
Grym stämning i det gamla liret!

Medlem

tycker det har potential sen starten, vem säger flopp innan det ens kommit?

Medlem

Hur såg det ut med quick time events? Utvecklarna lovade ju att de skulle vara endast ett fåtal till skillnad från Fahrenheit.

Inaktiv
Medlem

Verkar riktigt trevligt. Gillar spel som ger en fler känslor än bara högre puls.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

skulle kunna tänka mig att skaffa en PS3 för detta spel, ser så bra ut (L)

Medlem

Häftig trailer

Medlem
Skrivet av Herbert:

2010 års flopp med andra ord.

Tror jag också eftersom framgångarna med Wii visar att folk vill att spel ska vara enkla att klara av.

Dock kanske inte, om spelet släpps tillsammans med Sonys framtida rörelsekontroll och man kan buddra med den på ett enkelt sätt?


signatur

Det var detta...

Medlem

Det kommer att ha story och grafik, det enda som kommer saknas är gameplay.
Hoppas kan man alltid, men floppometern går i taket just nu.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta spel. Hoppas att de hinner puttsa till o fixa småfelen, så detta blir riktigt bra!

ptr
Medlem
Skrivet av Vaniljbulle:

http://www.youtube.com/watch?v=HyubR1rknBM

hela.

Medlem

Det ser onekligen intressant ut!

Medlem

Verkar lite för strukturerat för att bli "revolutionerande". Kan säkert bli bra på många sätt men det kommer inte sätta standarden för andra spel än just story baserade vilka oftast är lite stela och för bestämda.

Medlem

Verkar intressant Men förstår inte riktigt vad spelet går ut på dock.

Medlem

Om storyn är lika bra som trailern utlovar och att det nästan är mer som en film än ett spel så kan detta bli riktigt bra!
Har alltid haft en svaghet för spel med bra story då har det inte spelat nån roll om spelet har varit dåligt eller inte! =/


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

fahrenheit hade ju t.ex. varit riktigt jäkla bra om det inte var för alla QT events.

tror ju inte dom kommer hjälpa Heavy Rain heller, känns lite som att dom gör ett spel utan gameplay.

Medlem

Jag tror inte det här spelet kommer floppa rent spelmässigt däremot kan det mycket väl floppa försäljningsmässigt men det är inget nytt då spel som är annorlunda oftast säljer dåligt (Sacrifice, Startopia, ICO för att bara nämna några spel) samt att de har liten eller ingen reklam för att marknadsföra dom. Efter att ha sett techdemon ("anställningsintervjun") för ett bra tag sedan så har detta spel helt klart fångat mitt intresse och ju mer jag ser från det ju mer sugen blir jag på det=).

Medlem

Ser grymt mycket fram emot Heavy Rain. Känns som att det kan bli en riktigt jäkla bra interaktiv film.

Medlem

Detta ser riktigt lovande ut! Ytterligare ett av de massvis med AAA titlar till PS3 som man ska köpa.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Längtar så grymt efter det här spelet! Äntligen ett spel med story, känslor och dylikt. Inte bara ett fps där du springer runt och skjuter folk.
Så detta ser jag verkligen framemot!

Medlem

Huruvida det floppar eller inte berör mig inte alls.
Detta är ett måste spel för personer som vill ha lite djup i sina spel och att grafiken sedan är bättre än vad Xbox klarar av gör mig ännu gladare.
Ett bevis på att hårdvaran i PS3 är kraftfull.

Medlem

....jag är lite lack på att dom inte gör en 360 eller pc version


signatur

Game long and prosper

Redaktör
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hur såg det ut med quick time events? Utvecklarna lovade ju att de skulle vara endast ett fåtal till skillnad från Fahrenheit.

Det ser ut att bli en hel del såna här med.


signatur
Medlem
Skrivet av McKinley:

Huruvida det floppar eller inte berör mig inte alls.
Detta är ett måste spel för personer som vill ha lite djup i sina spel och att grafiken sedan är bättre än vad Xbox klarar av gör mig ännu gladare.
Ett bevis på att hårdvaran i PS3 är kraftfull.

Du borde hoppas på att spelet inte floppar för David cage satsar allt på detta spel. Om detta inte lyckas så kommer vi inte se några fler spel av denna kategori på MYCKET länge.

ps. Du borde redan insett PS3:ans styrka med Killzone 2 och Uncharted 2.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar