Hackad MSN!?

Medlem
Hackad MSN!?

Hejsan,
det har hänt lustiga saker på msn nu den här veckan och tänkte bara höra om det är fler som blivit drabbade.

vad som händer är att
en av ens kontakter loggar in och skickar ett kort medelande sen loggar dom ut. medelanden brukar bestå av en kort mening (ofta sär-skriven) och en länk, typ
"För din mobil telefon - länk"
"Ladda ner den här tack - länk"
"Med det här programet kan man se vem som blokat dej - länk"

när man sen frågar dom som skickat medelandet så har dom ingen aning om vad som har hänt, antingen har dom sovit vid det tillfället eller varit på jobbet.

har försökt googla på länkarna, ofta utan resultat. nu idag fick jag följande länk
www(.)wlyserver.info ( satte () runt punkten så det inte blir en fungerande länk) men det gav ingen träff när jag sökte på den.

vad är det som har hänt? har de här personerna blivit hackade? hur går man tillväga för att göra sig fri från hackaren i så fall?

Medlem

Det är MSN viruset.

Medlem

jaha,

ok hur tar man bort Msn-viruset då?
är det jag som har visruset på min dator eller är det personen/na jag fått länkarna ifrån?

Medlem

Skanna din dator o kolla om du har fått nåt virus?


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem
Skrivet av napahlm:

jaha,

ok hur tar man bort Msn-viruset då?
är det jag som har visruset på min dator eller är det personen/na jag fått länkarna ifrån?

Det är dem som skickar som har fått viruset.

Skrivet av zitow:

Skanna din dator o kolla om du har fått nåt virus?

Jag tror inte något virus program hittar det, det finns speciella program för att ta bort det.

Medlem

Alla jävla knasar på min kontaktlista lyckas ju få skiten


signatur
Inaktiv

jag kan inte förstå hur folk blir så extremt grundlurade.. att folk ens klickar på linken eller tar i mot filen hehe

1
Skriv svar