Remote access

Medlem
Remote access

Jag söker ett remote access program likt VNC, dock ska programmet vara laggfritt och kunna köra lite tyngre applikationer (ej spel, men photoshop osv), det skall kännas som man sitter fysiskt vid datorn.
Windows inbyggda fungerar tyvärr inte (har prövat connecta genom hamachi m.m (förmodligen är det vista <-> xp som strular.

Jag läste nyligen att det numera finns program som gör det möjligt att gamea (Crysis) på en dator med kass prestanda (Asus EEE). Tekniken torde således finnas och jag har förutsättningarna då jag har 100Mbit/s i upload.

http://www.youtube.com/watch?v=Y4cUl9WFv7g

edit: denna forumdelen heter visst allmänt prat numera (hette den allmän mjukvara förrut?)
ni kan flytta inlägget till mjukvara.

edit 2: Remote desktop (Fjärrskrivbord) fungerar numera och funkar ett par magnituder bättre än VNC.
Jag har även löst det här med stream av ljud och film genom att skapa nätverksdiskar genom hamachi.

Hamachi är verkligen guld!

Egentligen har jag löst alla mina problem, men om någon kan tipsa om ett ännu bättre verktyg för remote access, var så vänlig.

Medlem

Jag har inga bättre tips men skriv gärna ner vad/hur du gjorde och varför, jag är själv lite sugen på detta.:up:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Teamviewer 2 är mycket bra enligt mig.


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem
Skrivet av Makka:

Teamviewer 2 är mycket bra enligt mig.

Vad är det för fel med 3:an?

1
Skriv svar