hjälp med boot

Medlem
hjälp med boot

heej.... Jag har haft Linux installerat ett tag nu, men tänkte att byta till windows igen.

Jag installerade windows. Kom till när datorn skulle starta om efter när han har kopierat över allt till datorn, då när datorn skulle hoppa över att boota från cd skivan, kom boota från cd skivan fram o sen kommer de inte längre!!

Varför! Har tesat allt! men får de ändå inte att fungera! Satt i hårdisken i min kompis dator för att testa att installera men funkar ändå inte. Testade med den andra hårdisken i min dator med men funkar inte de heller!

Kan någon förklara varför de inte funkar?

Om de är någon info som ni måste ha så säg till


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

boota från CD-skivan, tryck på R så du kommer in i reparationskonsolen och skriv "fixmbr" (utan ").


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Alternativt sätt i disken i din kompis dator igen, formatera den där och fixa till den i Partition Magic om det behövs. Gör en mapp och kopiera windows CD:n till mappen.
Tillbaks till din dator och installera från mappen.
Kan hända att den CD du har inte är bootable också, inte alltför ovanligt att det inte går att boota från windowsskivor.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar