Behöver hjälp blixtsnabbt

Medlem
Behöver hjälp blixtsnabbt

hej!
var och tittade på youtube och såg : 12 month xbox live generator...av ren nyfikenhet tittade jag och laddad ner eftersom alla sa att det funkade. när jag hade gjort det funkade det inte och när jag logggade in dagen efter kom ett meddelande där det stod: nånting med "this program is protected by armadillo, this message wont come up with paid procucts " men det gick inte att betala eftersom det inte fanns nån knapp att registrera på.

jag har också provat att ta bort själva programmet men den säger att det redan används av ett annat program, kan det va windows då?

(jag kör med XP).

Inaktiv

Tryck Ctrl+Alt+Delete och stäng ner programet, sedan avinstallerar du det. Fungerar inte det så kan du boota datorn i felsäkertläge och där avintallera.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Tryck Ctrl+Alt+Delete och stäng ner programet, sedan avinstallerar du det. Fungerar inte det så kan du boota datorn i felsäkertläge och där avintallera.

Nja det värsta är att det la sig inte som ett program så att man bara kan ta bort det =\ jag hittar det inte heller i aktivitetshanteraren

Inaktiv

Kolla i processer.

Ta och starta om datorn och snabbt som fan ta bort den då datorn startat igen.

Medlem

Grattis, du har spyware/adware/keylogger/virus/ blivit av med ditt xboxlive login beroende på vad du fyllt i.

Det e klart alla kommentarer säger att det fungerar, det är ju samma som postat som lagt upp skiten bara under andra användarnamn.

Edit: tänkte säga nått om hur lättlurad man måste vara för o gå på sånt, men det vart lite väl taskigt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Grattis, du har spyware/adware/keylogger/virus/ blivit av med ditt xboxlive login beroende på vad du fyllt i.

Det e klart alla kommentarer säger att det fungerar, det är ju samma som postat som lagt upp skiten bara under andra användarnamn.

Edit: tänkte säga nått om hur lättlurad man måste vara för o gå på sånt, men det vart lite väl taskigt.

Nja, jag gjorde en virus sökning och hittade 4 program som användes av ett annat program. Kan jag kanske låsa upp dom och ta bort dom? Det hjälpte förresten inte med din taskiga kommentar heller.

Medlem

Vad skall jag göra då?

Medlem

Kan jag ta bort det och hur?

Medlem

Funkar det inte med ditt Anti Virus ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Ta reda på vad exe-filen heter. Starta datorn i felsäkert läge (F5 under uppstart är det väl). Leta rätt på filen (sök igenom hela hårddisken så det inte finns nån kopia). Ta bort filen. Starta om och se om den försvann.

Aktiva processer kan ofta ses om du högerklickar på "Den här datorn" och väljer "Hantera" och sen går till "Tjänster och program"->"Tjänster" och letar i listan. Där kan du oftast också stoppa processer och på så sätt få bort låset på filen så du kan ta bort den.

Aktivera idit-filtret när du använder internet.

Medlem

Om du får reda på vad .exe-filen eller trojanerna i fråga heter så är det alltid en bra idé att googla efter namnet på dessa, och läsa om andra som blivit smittade av dessa. Du kan oftast hitta en guide om hur trojanen funkar och var den ligger på disken och i registret, samt hur du ska gå till väga för att ta bort den. (Oftast)


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Orka gå igenom det.
Lägg över det du ska ha kvar som ligger på partition C till en annan partition eller hårddisk.
Formatera och ominstallera OS, drivrutiner, program etcetera.

Använd sedan Firefox istället för Internet Explorer så slipper du surfvirus.

Använder du Outlook Express så använder du istället Thunderbird ihop med Firefox.

Visst kan man gå igenom en rensning men den ska göras ordentligt och vanliga antivirusprogram hittar förmodligen inte ens skiten.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av smuts:

Om du får reda på vad .exe-filen eller trojanerna i fråga heter så är det alltid en bra idé att googla efter namnet på dessa, och läsa om andra som blivit smittade av dessa. Du kan oftast hitta en guide om hur trojanen funkar och var den ligger på disken och i registret, samt hur du ska gå till väga för att ta bort den. (Oftast)

sökte på felet och de sa att man kunde söka igenom datorn med spybot s & d så kan man få bort det.

Provar det nu och hoppas det raderas

Medlem

o hela meddelandet jag går är "This program has been protected by an evaluation version of SoftwarePassport/Armadillo. It is NOT LICENSED for distribution." skrev inte riktigt hela från början för jag hade bråttom

Medlem

hittade en fransk sida och översatte med google translate och såg att det är processen csrss.exe som ställer till det. Provade att avsluta men det gick inte

Medlem
Skrivet av sonny.tdu.nab:

hittade en fransk sida och översatte med google translate och såg att det är processen csrss.exe som ställer till det. Provade att avsluta men det gick inte

Det är nog den filen för jag läste att det kan användas med trojaner lr nåt...hur ska jag få bort det?

Medlem

csrss.exe är en systemprocess, så den lär det inte vara om den inte startas från nåt annat ställe än system32.

SoftwarePassport verkar vara nåt kopieringsskydd, så det kan mycket väl tillhöra nåt annat program du har installerat. Så då behöver du bara klura ut vilket program DET är

Medlem
Citat:

surya84:

I have the same problem with the pop-up message box

"This program has been protected by an evaluation version of softwarepassport/armadillo. it is not a licensed for distribution. this warning mesage will not appear on programs protected by a paid-for version of softwarepassport/armadillo."

and fortunately I have fixed it!

the problem is caused by Banetmex.A malware (refer to http://www.pandasecurity.com/homeusers/sec...idvirus=188945)

which creates Update.exe in C:\windows\system

the malware allows other adware programs such as IpWindows etc. to freely flow through the system undetected (which is VERY nice).

so what I recommend you to do is:

1. download Start Up.exe from http://www.mlin.net/files/StartupCPL_EXE.zip (credit to Gene)

2. from Start Up.exe, check the HKCU/Run and HKLM/Run, look for "Windows Update" with path "C:\windows\system\Update.exe", and then delete both entries (make sure to also delete from the Deleted tab)

3. go to C:\windows\system and force delete (Shift+Del) Update.exe (the file is hidden)

4. download Spybot S&D (http://www.safer-networking.org/), update to the latest definition file, and run 'Check My Problems' and 'Fix Selected Problems' to fix all other ad, spy and malwares installed in the system.

5. restart computer

6. and your problem(s) should be fixed

hope this helps

Google is your friend...

1
Skriv svar