Vista upgrade.

Medlem
Vista upgrade.

Undrar bara om jag kan köra en ren install om jag köper en Vista home premium upgrade.
Det är ju en viss prisskillnad mellan upgrade versionen och den s.k. "fulla" versionen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Undrar bara om jag kan köra en ren install om jag köper en Vista home premium upgrade.
Det är ju en viss prisskillnad mellan upgrade versionen och den s.k. "fulla" versionen.

Uppgraderings version betyder väl att du behöver en XP skiva för att visa att du uppgraderar och full version så är det bara att installera.

Medlem

Det är just det jag undrar. För vad händer när du vill ominstallera hela burken. Måste man slänga in xp först och sen uppgradera till vista?
Skapligt omständigt isåfall.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Är det någon skillnad på Vista om man uppgraderar eller om man gör en ren installation när uppgraderingen/installationen väl är klar?

Medlem
Skrivet av Kullamannen:

Är det någon skillnad på Vista om man uppgraderar eller om man gör en ren installation när uppgraderingen/installationen väl är klar?

Nej, de skulle jag inte tro. Skillnaden är väl egentligen bara att du får instruktionsbok med den "fulla versionen". Men jag är inte säker.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

1
Skriv svar