Halo: Reach premiärfilmat, trailer hos FZ

Robot
Medlem
Halo: Reach premiärfilmat, trailer hos FZ

Blir väl ett helt vanligt HALO igen då..

Medlem

Ah, det såg onekligen intressant ut. Inte för att trailern sa så mycket om spelet i övrigt.

Medlem

Blev inte speciellt intresserad måste jag säga haha..
Halo kan väl bara dö ut nu.. Inget nytt sedan första delen kom ut.

premiärplåtat? premiärfilmat, eller?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Såg ju till och med sämre ut än tidigare Halo-spel.

Medlem

jaja, och detta ska slå GT5 på försäljningslistorna ? tillåt mig skratta!

Medlem

Jag måste ha! Det bästa med det blir väll att dem går tillbaka till Halo CE stilen med healthpacks och liknande.


signatur
Medlem

Var det där ingame? Isåfall har grafikmotorn fått sig en skjuts uppåt, väldigt snyggt isåfall. Fast kollar man på tidigare spel från bungie, så håller inte ofta spelen den grafiska stil som dom försöker sälja till oss i form av trailers. (Halo3 någon??) Vi får helt enkelt se. Hoppas dom har förnyat spelet lite från föregångarna, är otroligt trött på det senaste. Halo3 var ok, odst var verkligen pinsamt dåligt. Skulle vara sjysst om dom gjorde halo lite mer vuxet nu, mer GOW stuket.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Skräpspel. Det var bara ettan som var kul, efter ettan så hände inget mer med spelen. Dom borde ta död på master chief och sätta punkt för serien, skräp

Medlem

Denna trailer sa inte så specielt mycket

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Var det där ingame? Isåfall har grafikmotorn fått sig en skjuts uppåt, väldigt snyggt isåfall. Fast kollar man på tidigare spel från bungie, så håller inte ofta spelen den grafiska stil som dom försöker sälja till oss i form av trailers. (Halo3 någon??) Vi får helt enkelt se. Hoppas dom har förnyat spelet lite från föregångarna, är otroligt trött på det senaste. Halo3 var ok, odst var verkligen pinsamt dåligt. Skulle vara sjysst om dom gjorde halo lite mer vuxet nu, mer GOW stuket.

Det kan jag inte hålla med om. 1 och 2 var helt fantastiska. 3 tillförde inte något men ODST var helt sjukt grymt. Får bara hoppas att dom gör detta till en blandning av ODST och 1. Me multiplayer från 2.


signatur
Medlem

mm ja tack den tar jag

Medlem

Trailern är väll förrenderad precis som Halo 3s trailer var. Sen så verkar de som att man får spela som Sierra 117 igen, me likie.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Sjukt grym trailer faktiskt! Och jag som inte gillar Halo så mycket

Medlem
Skrivet av clappen:
Skrivet av Kimpur:

Halo kan väl bara dö ut nu.. Inget nytt sedan första delen kom ut.

Då räknar med att du inte spelar COD, MoH, GH/RB eller SMB. Grejen med halo är storyn, om du inte förstått det finns det inget att göra åt saken. Du kan fortsätta runka till grafiken till kz2, det förändrar inte faktum att det är hjärndöd action.

Skrivet av kebbe:

Såg ju till och med sämre ut än tidigare Halo-spel.

Du skämtar? Av trailern att bedöma är spelet snyggare än MW2 och andra stora AA titlar, du är antagligen född igår.

"Grejen med halo är storyn"

Hahahahahahahahahahahahahahaha. HA.

CoD serien dog när fyran trean kom.
Resten är ju bara konsolskräp. Precis som Halo, iofs.
Menmen, theres no reason to fret. Trailern var OK för att vara Halo, och det kommer sälja miljoner vare sig det är bra eller inte.

Medlem
Skrivet av clappen:
Skrivet av Kimpur:

Halo kan väl bara dö ut nu.. Inget nytt sedan första delen kom ut.

Då räknar med att du inte spelar COD, MoH, GH/RB eller SMB. Grejen med halo är storyn, om du inte förstått det finns det inget att göra åt saken. Du kan fortsätta runka till grafiken till kz2, det förändrar inte faktum att det är hjärndöd action.

Tack för dagens garv!
Du menar storyn som var grym i ettan som dom sen i tvåan brände på bål och skapade ett ordinärt skitspel. På tal om story så har kz2 precis lika hjärndöd story som Halo har, förutom ettan då. Och finns det ingen story så kan man ju alltid njuta av grafiken, men det funkar ju inte det heller i Halo.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Om man känner till storyn så kommer man ju fatta att det inte kommer bli som de andra spelen


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

OH MY FUCKING GOD! O.O


signatur

Wai

Medlem

Halo gone Gears of war.
fick väldigt gears of war vibbar av den där trailern.
Kändes mörkare än tidigare halo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Visst kändes det mörkare men fyfan med det kom en rejäl dos av galla. Var ju något av det absolut fjantiga macho standard skit jag sett. Dialogen var ju åt skogen.

Medlem

Ah måste ha detta, oavsett hur det blir Kan ju inte missa ett Halo spel

Medlem
Skrivet av clappen:
Skrivet av Kimpur:

Halo kan väl bara dö ut nu.. Inget nytt sedan första delen kom ut.

Då räknar med att du inte spelar COD, MoH, GH/RB eller SMB. Grejen med halo är storyn, om du inte förstått det finns det inget att göra åt saken. Du kan fortsätta runka till grafiken till kz2, det förändrar inte faktum att det är hjärndöd action.

Skrivet av kebbe:

Såg ju till och med sämre ut än tidigare Halo-spel.

Du skämtar? Av trailern att bedöma är spelet snyggare än MW2 och andra stora AA titlar, du är antagligen född igår.

Story? PONG hade bättre story IMO. Även mer action.

Och på den punkten att du använder ovårdat/omoget språk i ett forum, så antar jag att du inte har många kloka ord att tillföra forumet över huvud taget.
Så jag ber dig att hålla dina kommentarer för dig själv.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av clappen:
Skrivet av Kimpur:

Halo kan väl bara dö ut nu.. Inget nytt sedan första delen kom ut.

Då räknar med att du inte spelar COD, MoH, GH/RB eller SMB. Grejen med halo är storyn, om du inte förstått det finns det inget att göra åt saken. Du kan fortsätta runka till grafiken till kz2, det förändrar inte faktum att det är hjärndöd action.

Skrivet av kebbe:

Såg ju till och med sämre ut än tidigare Halo-spel.

Du skämtar? Av trailern att bedöma är spelet snyggare än MW2 och andra stora AA titlar, du är antagligen född igår.

Medal of Honor Allied Assault har blivit bland de bästa fps:en och spelen över huvud taget vilket är mer än man kan säga om Halo. Den grymma storyn? Den som man kan dra en snabbversion och förklara så här: "Du måste rädde jorden från aliens och du har en tuff hjälm dig". KZ2 hade inte någon vidare story men det förändrar inte det faktum att KZ2 är förbannat roligt både i sp och mp, medan Halo lämnar mig med avsmak. Enda anledningen till att Halo blev stort är att det var den första shootern på konsoll som verkligen spikade kontrollerna, för jag kan fan inte förstå att folk tycker det är så roligt. Vill jag springa runt och skjuta svampar med ben, i ett antal olika färger, som låter som smurfar så kan jag köpa något spel som har just det som fokus. Vill du ha bra story, plocka upp en kopia av Mafia eller Half-Life.

Grafikmässigt så skiljer det sig inte från mängden tycker jag. Sist så var det ju förrenderad filmer och varken ODST eller Halo 3 höll ju riktigt måttet så att du är så kaxig utan något bevis är ju lite underligt. Även om det nu ser ut så, så sätts inte grafikstandarder av medelmåtta utan av den bästa grafiken och där är Uncharted 2 tätt följt av Killzone 2 fortfarande i särklass bäst på konsoll enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av clappen:
Skrivet av Kimpur:

Halo kan väl bara dö ut nu.. Inget nytt sedan första delen kom ut.

Då räknar med att du inte spelar COD, MoH, GH/RB eller SMB. Grejen med halo är storyn, om du inte förstått det finns det inget att göra åt saken. Du kan fortsätta runka till grafiken till kz2, det förändrar inte faktum att det är hjärndöd action.

Skrivet av kebbe:

Såg ju till och med sämre ut än tidigare Halo-spel.

Du skämtar? Av trailern att bedöma är spelet snyggare än MW2 och andra stora AA titlar, du är antagligen född igår.

Medal of Honor Allied Assault har blivit bland de bästa fps:en och spelen över huvud taget vilket är mer än man kan säga om Halo. Den grymma storyn? Den som man kan dra en snabbversion och förklara så här: "Du måste rädde jorden från aliens och du har en tuff hjälm dig". KZ2 hade inte någon vidare story men det förändrar inte det faktum att KZ2 är förbannat roligt både i sp och mp, medan Halo lämnar mig med avsmak. Enda anledningen till att Halo blev stort är att det var den första shootern på konsoll som verkligen spikade kontrollerna, för jag kan fan inte förstå att folk tycker det är så roligt. Vill jag springa runt och skjuta svampar med ben, i ett antal olika färger, som låter som smurfar så kan jag köpa något spel som har just det som fokus. Vill du ha bra story, plocka upp en kopia av Mafia eller Half-Life.

Grafikmässigt så skiljer det sig inte från mängden tycker jag. Sist så var det ju förrenderad filmer och varken ODST eller Halo 3 höll ju riktigt måttet så att du är så kaxig utan något bevis är ju lite underligt. Även om det nu ser ut så, så sätts inte grafikstandarder av medelmåtta utan av den bästa grafiken och där är Uncharted 2 tätt följt av Killzone 2 fortfarande i särklass bäst på konsoll enligt mig.

Det är inte samma spelmotor som i halo 3 och ODST... så det kommer bli mycket bättre grafik. Aaron har t o m sagt att det blir bättre än kz2...


signatur

Bad Company 300 kr. Till 360

Medlem

Tror majoriteten av personerna i den här tråden behöver förstå innebörden av begreppet hyperbole. Googla det.

Medlem

Att det skulle bli det bästa spelet 2010 tvivlar jag starkt på. Tror inte den kommer ha en chans mot GoW III eller G5.

Medlem

@Frede, du underskattar Halo fanboysen. Jag äger ingen PS3:a men om jag hade gjort det så hade jag eventuellt plockat upp GoW III. Nu äger jag en Xbox 360 och jag äger inte ett enda halospel. Som allt fler börjar inse så är inte de spel som säljs i flest exemplar bäst i kvalité. De intryck jag har fått av de samtliga tre franchisen är "Meh, men det duger antagligen".

Jag väntar på Mirror's Edge 2, konceptspelet Mirror's Edge sålde mig ganska rejält. Hoppas DICE gör ett uppsving med det liret som Ubisoft med Assassin's Creed verkar ha gjort.

TL;DR: Halo:Reach ser helt ok ut liksom GT5 och GoW3. Men pärlan som väntas på är Mirror's Edge 2.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Det snyggaste hittills i serien,men inte fan tänker jag halosiera igen då dem borde låtit det dött ut vid detta laget.

Medlem

Ahh!! Too much awesomeness for me!

Medlem

Halo 1 var skitbra, Halo 2 dög, Halo 3 var helt okej. ODST har jag inte spelat ännu men det ska göras.

Detta såg väldigt bra ut men sa inte mycket om själva spelet. Måste i vilket fall som helst ha det sen när det släpps!

123
Skriv svar