Hammer Units Converter

Medlem
Hammer Units Converter

För alla er Source-mappers där ute så har jag gjort ett alldeles ypperligt program för att konvertera till och från Hammers (som man gör banor till Source motorn med) units, fot, tum, och det metriska systemet (cm, dm och m).
Jag gjorde den från början eftersom jag ville slippa behöva konvertera i calc, jag får mina mått (Jag är med och gör en film i HL2-motorn) i fot/tum. Sedan så lade jag till meter, centimeter och decimeter om jag skulle behöva det senare, den kan laddas ner från ModDB och ligger på endast 0.01 MB eller något sådant.
Programmet kan användas för att mäta hur långt någonting på din bana är, eller för att göra skalenliga banor helt enkelt. Tänk dock på att alla karaktärer i HL2 är krympta för att lättare kunna ta sig fram (gissar jag), så räkna med att allting ser lite större ut än det egentligen borde, läs mer om det här.
Det är skrivet i Java och alla källfiler följer med så du kan ändra på programmet hur mycket du vill.

Ladda ner senaste versionen (2.2)

Om du gillar programmet glöm då inte tala om det för alla dina mapping-polare!
Om det är något du undrar så är det bara att fråga på, jag svarar gärna på alla frågor så länge det inte är avancerade matematiska problem eller något sådant.

Happy mapping!

Medlem

Skulle bara skriva för att informera om att jag har börjat på en ny version av programmet. Bilden nedan visar hur programmet ser ut för tillfället, inget funkar än så länge.

Du kan få lite fräschare nyheter om programmet på min ModDB profil: [http://www.moddb.com/members/silverfisk]

Medlem

Den nya versionen är ute, den har varit det ett tag men jag har varit för lat för att lägga upp en länk.

http://www.moddb.com/members/silverfisk/downloads/hammer-unit...

Uppdaterar första inlägget med den nya länken och bilden.

Nytt i den här versionen:

  • Omskrivet från grunden

  • Du kan nu konvertera med skybox enheter och yards också

  • Du behöver inte trycka enter för att se konverteringen

  • Du kan nu markera och kopiera konverteringen

1
Skriv svar