Gamla spel

Medlem
Gamla spel

kanske fel forum att posta denna fråga,

men jag sitter här med två av mina gamla spel som jag jag jättegärna vill spela. Constructor och beasts and bumpkins.

har installerat Constructor och försökt starta men inget händer. har provat med att köra det bakåtkompitabelt med win95, men fortfarande inget. någon som kan några tips?
funderade om det var så att skivan blivit skadat eller något. så jag har försökt leta upp och ladda ner det från nätet, dock så verkar det inte finnas någon sida där man inte tvingas bli medlem i porrsidorn och liknade för att kunna ladda ner :\

vet ni någon sida som det är gratis att ladda ner de gamla klassikerna ifrån, eller om ni vet hur jag ska få igång spelet som jag redan äger och har installerat på datorn så vore jag tacksam.

Medlem

"could not load "maptile.mbf"" får man som felmedelande om man försöker starta beasts an bumkins.

glömde skriva det ovan.

Medlem
Skrivet av napahlm:

"could not load "maptile.mbf"" får man som felmedelande om man försöker starta beasts an bumkins.

glömde skriva det ovan.

Finns en Redigera knapp. DOSbox kanske fungerar.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Finns en Redigera knapp. DOSbox kanske fungerar.

que?

redigera hur?
och fan vad jag hatar Dosbox. krånligare pgrm får man leta efter.

Medlem

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

dah! jag trodde han menade redigera "maptile.mbf"

klart jag vet hur man redigerar inläggen, tänkta att om man skriver en till så stannar tråden kvar och fångar folksintresse, kanske.

1
Skriv svar