Behöver hjälp med burken

Medlem
Behöver hjälp med burken

Tjena FZ!
Jag har problem med burken över ett längre tag nu som jag kände var dags att ta hand om.
Det började när jag spelade CoD4 med att mitt under en match så kunde spelet frysa och så kunde man höra ljudet som hade hakat upp sig (klassisk helikopter). När det hände så var det bara att spamma ctrl+alt+dlt ett antal gånger tills man kom ut i menyn och sen tabba tillbaka. Fick liknande problem när man skulle lira WoW eller andra grejer men det skedde inte allt för ofta så det var inte något problem.
Nyligen så tog det hela ett steg åt fel riktning när jag skaffade Age of Conan med att ungefär var tionde minut så blev det helikopter freezen.

Finns det någon som har haft det här problemet? Vad kan man göra? Är det något fel med grejerna som jag har i burken och i så fall vilken/vilka?

Behöver ni mer info så är det bara att säga till.

Medlem

Mjukvara?

Vad har du för grafikkort?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

För taskig kylning, speciellt om det börjat uppstå nu när det börja bli redigt varmt inomhus.

Medlem

Jag har ett GeForce 8800 GTS och som kylning har jag en 120 mm på baksidan av chassit och en 90 mm i fronten som kyler hårddiskarna plus en stor jäkla zalman fläkt på CPU:n plus att jag sitter i en källare där det är 17 grader när det är 30 ute.

Medlem

Titta efter damm och rensa fläktar mm, mycket viktigt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Nog för att jag vet att detta kan vara en del av problemet så finner jag det svårt att tro att det skulle kunna vara det enda som ställer till det.

Medlem

Låter ju som att du har värme problem .

Medlem

Vänta nu, jag kom just ihåg att jag var i skolan på projektarbetsmässan med burken och när jag skulle visa burken för en av datalärarna på skolan så märkte jag att min frontfläkt som brukar kyla mina hårddiskar hade slutat fungera. Den kan ha varit ur funktion hur länge som helst.

Får ta en närmare titt på det.

Medlem

Kan ju vara det med värme iof men det brukar bli fel i grafiken först den liksom krakelerar.

Hur som helst uppdatera till senaste drivrutin från nvidia och är det den du har pröva backa och ta en lite äldre version som du uppskattar var installerad när allt funkade ok;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Sa du att grafiken är det första som man märker om det är värmen?
I så fall är det ännu ett kännetecken som passar in, fick lite grafikbuggar när jag lira wow med att det hackade till och helt plötsligt så såg marken ut som mina actionbars.

Inaktiv

Kylning är a och o.

Man får ta bort och sätta på egen pasta för att vara säker.

Någon hub typ DC++ som jobbar i bakgrunden? Det finns refresh av
olika typer i sådana program som gör att det laggar till just när de aktiveras en kort stund.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar