Fabriksåterställa dator

Inaktiv
Fabriksåterställa dator

Jag har stora problem med att fabriksåterställa min dator och jag hoppas verkligen att jag kan få hjälp här!

Jag har en HP-dator med Windows XP som standardoperativsystem med en separat partion för återställningsfilerna. Den har jag använt mig av tidigare då jag återställt datorn utan några som helst problem genom att enkelt trycka på ”F10” då datorn bootar.

Saken är den att jag för ett drygt år sedan installerade Windows Vista på en separat partion på datorn och sedan dess har jag kört med dubbla operativsystem. Då jag nu skulle frabriksåterställa datorn genom att trycka ”F10” då den bootade startade Vista istället för återställningsguiden som tidigare har sparkat igång.

Jag har formaterat partionen som Vista legat på med PartitionMagic men samma sak händer fortfarande då jag trycker på ”F10” då jag bootar, enda skillnaden är dock att Vista nu inte går att starta eftersom att alla systemfilerna är raderade.

Lösningen på problemet kan vara att Vista är inställt som det primära operativsystemet och XP som det sekundära. Om någon vet hur jag ändrar ordningen så kan jag prova det.

Om det är någon annan som är duktigare på det här än jag så uppskattas en lösning oerhört mycket.

Tack på förhand!

Medlem

Testa gå in i BIOS och ändra vilken sak datorn ska boota med, t.ex. hdd eller dvd, kanske finns ett val där


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Går att ställa boot i XP om du kommer in där.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

om du kommer in på xp så : start>den här datorn>Egenskaper>Avancerat>Start och återställning och så klickar du på inställninngar där, och ställer in xp som standard, ok , och så blir det klart

1
Skriv svar