Två snabba frågor

Inaktiv
Två snabba frågor

Jag har två snabba frågor, en handlar om mjukvara och den andra handlar om hårdvara, troligen. Visste inte riktigt vart jag skulle placera denna tråd, så det blir här.

Min laptop:

Intel Core 2 Duo 1.50 GHz, 1.50 GHz
RAM 2,00 GB
Systemtyp 32-bitar
NVIDIA GeForce 8400M GS 128 MB

Tror ni denna laptop har pulver nog att fräsa igång Age of Conan?

Sen till den andra frågan:
Jag försätter alltid min laptop i viloläge när jag lämnar den för sängen. Men ibland händer det att jag kommer hem efter att ha arbetat, och finner att laptopen startat om sig själv helt. Den återupptar inte ens från viloläget, utan den är helt omstartad. Det här hänt en del gånger då jag stått bredvid den också, den vaknar upp och startar om sig själv. Ibland visar den också meddelandet "Vill du fortsätta med Systemåterställning?" på en helt svart skärm.

Först trodde jag att det var batteriet som höll på att ta slut, även fast den var i viloläget. Men jag har alltid sladden i, så det är inte möjligt.
Någon har en aning om vad som pågår?

Tack på förhand,
- Ceruphu

Medlem

Jag vet inte hur krävande det där spelet är, men kan du välja ett bättre grafikkkort som t.ex. 8600GT så är det att föredra. CPUn kanske dessutom är lite i klenaste laget, försök få en lite bättre om du kan.

Medlem
Skrivet av johanp:

Jag vet inte hur krävande det där spelet är, men kan du välja ett bättre grafikkkort som t.ex. 8600GT så är det att föredra. CPUn kanske dessutom är lite i klenaste laget, försök få en lite bättre om du kan.

Nvidia Geforce 8600M GT menade jag förstås.

Inaktiv

Kan bli svårt då jag redan köpt datorn för ett år sedan. Vet inte riktigt vad för en laptop man ska ha för att hänga med... Burk köper jag då inte.

Medlem
Skrivet av Ceruphu:

Kan bli svårt då jag redan köpt datorn för ett år sedan. Vet inte riktigt vad för en laptop man ska ha för att hänga med... Burk köper jag då inte.

Då återstår bara att testa!

Inaktiv

Age of conan borde funka på den laptopen, förutsatt att din cpu motsvarar en 3ghz p4 och det är jag nästan säker på. Grafikkortet ska inte vara några problem, känner till och med folk som kör oblivion med det kortet. Även ram minnet är inga problem med. http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2008/03/11/age-of-...


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Ah, tack quadpod. Då ska jag våga mig på att pröva.

Inaktiv

C2D 1,5 ska inte vara några som helst problem.

Verkar gå att köra AoC med mindre minne i grafikkortet, så det borde rulla med 128MB. Enda uppgraderingen man ska fundera över när det gäller din laptop är grafikkortet. Får du i ett snabbare med 512MB så har du en hutlöst bra laptop.

Viloläge är lite skumt och ibland riskfyllt.
Har varit med om bluescreen och ominstallation.
Andra har varit med om samma sak.
Därför använder jag inte viloläge.

En andra orsak kan vara överhettning.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Vad ska jag använda istället för viloläge då? Har hört att man inte ska hålla på och slå av datorn helt hela tiden.

Nytt grafikkort säger du... Kanske borde kolla runt om det finns några möjligheter för byte av kortet...

Medlem
Skrivet av Ceruphu:

Vad ska jag använda istället för viloläge då? Har hört att man inte ska hålla på och slå av datorn helt hela tiden.

Nytt grafikkort säger du... Kanske borde kolla runt om det finns några möjligheter för byte av kortet...

Varför ska man inte stänga av datorn?

Inaktiv
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Ceruphu:

Vad ska jag använda istället för viloläge då? Har hört att man inte ska hålla på och slå av datorn helt hela tiden.

Nytt grafikkort säger du... Kanske borde kolla runt om det finns några möjligheter för byte av kortet...

Varför ska man inte stänga av datorn?

Det vet jag inte. Stod i Vistas hjälpguide att det inte är hälsosamt för datorn om man stänger av den jämt, utan man skulle hellre aldrig stänga av den och använda viloläget istället.

Jag är inte helt uppdaterad i PC-området, så jag antog att Microsoft kan sin sak och lyssnade på deras hjälpguide.

1
Skriv svar