PS3-staven heter Gem?

Robot
Medlem
PS3-staven heter Gem?

GEM för fan!!


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Vafan, det har ju redan blivit kommenterat att det interna namnet är Gem men att den antagligen inte kommer att heta det på marknaden..

Precis som Dolphin och Revolution blev GameCube och Wii

Medlem

Vem vill gå hem och ha kul med gem ?

Medlem

Natal är också projekt namnet..den kommer inte heta så

Medlem

Natal låter lite bättre, men jag är ändå mer intresserad av Gem. Natal känns bara som ett förbättrat EyeToy och lär inte funka bra för t.ex. Gears of War och Halo, dom spelen kräver knappar.

Natal känns mer casual och party. Gem känns både hardcore, casual och party, kontrollen som Nintendo lovade oss men som inte ens va i närheten, inte ens med MotionPlus.

Hur som helst ser jag fram emot både Gem och Natal.

Inaktiv

Haha! Bästa idag!

Ska vi köpa en massa GEM?

Medlem

nä det ska vi inte.

Medlem

håller med Mahone, Natal klingar bättre men Gem känns som ett bättre alternativ.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

http://kotaku.com/5423269/sony-gem-was-a-prototype-name-for-p...

Inte nödvändigtvis itts riktiga namn.

Edit:

Haha första gången man använt ordet "itts" på Internet.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Lootskin:

http://kotaku.com/5423269/sony-gem-was-a-prototype-name-for-p...

Inte nödvändigtvis itts riktiga namn.

Edit:

Haha första gången man använt ordet "itts" på Internet.

du har missat att hälften av kommentarerna till nyheten handlar om det?

Medlem

Wand är ett skitbra namn.

Medlem

Gem passar ju faktiskt ganska bra om nu staven lyser lite och ser lite ut som en ädelsten.


signatur
Medlem

bilden säger mig att han är på droger.

Medlem

Varför kan de inte bara döpa det till Ninja Sticks?

KoP
Medlem
Skrivet av Mahone:

Natal låter lite bättre, men jag är ändå mer intresserad av Gem. Natal känns bara som ett förbättrat EyeToy och lär inte funka bra för t.ex. Gears of War och Halo, dom spelen kräver knappar.

Natal känns mer casual och party. Gem känns både hardcore, casual och party, kontrollen som Nintendo lovade oss men som inte ens va i närheten, inte ens med MotionPlus.

Hur som helst ser jag fram emot både Gem och Natal.

Känns inte som att en rörelsekänslig pinne skulle funka speciella bra om du vill spela spel såsom Gears of war och Halo också. Tror förövrigt att det inte finns speciella många som är sugna på att spela spel som dessa med någon form av rörelsekänslig kontroller. Vanlig hederlig handkontroller ftw! Känns som Natal och Gem lämpar sig bäst för party/casual gaming.

Dock är jag intresserad av att kunna styra dashboarden med Natal vilket dom sagt kommer kunna bli möjligt.. inte för att det är praktiskt på något vis utan för att det kommer påminna om Minority report.

Medlem

Trodde alla redan var överens om namnet, med tanke på utseendet. Nej blä för meningslöst viftande!

Medlem

Ska iaf bli intressant vad Nintendo kommer hitta på,
Wii lever ju på sitt viftande, och det är ju än så länge orginellt så folk nöjer sig med Gamecube grafik,

men när maskinerna som kan leverera grafik också nästa år kommer med detta viftande, och dessutom ha åtskilligt bättre precision,

vad ska Nintendo kontra med då ?

Medlem
Skrivet av Serious Sam:

Ska iaf bli intressant vad Nintendo kommer hitta på,
Wii lever ju på sitt viftande, och det är ju än så länge orginellt så folk nöjer sig med Gamecube grafik,

men när maskinerna som kan leverera grafik också nästa år kommer med detta viftande, och dessutom ha åtskilligt bättre precision,

vad ska Nintendo kontra med då ?

Deras utbud kanske?

Medlem

Gem 100%! Men själv föredrar jag "vanliga" spel med vanliga spelkontroller. Jag tror definitivt inte natal är något som jag skulle tycka är roligt under en längre tid, håller nog hellre i en gem o spelar då...

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Serious Sam:

Ska iaf bli intressant vad Nintendo kommer hitta på,
Wii lever ju på sitt viftande, och det är ju än så länge orginellt så folk nöjer sig med Gamecube grafik,

men när maskinerna som kan leverera grafik också nästa år kommer med detta viftande, och dessutom ha åtskilligt bättre precision,

vad ska Nintendo kontra med då ?

Deras utbud kanske?

Deras utbud, du menar Mario och Zelda ?

Resten är ju inte mycket att hänga i granen.

Medlem

Hrmm, stav med namnet "GEM", vibrerar den med?

Medlem

Det som är synd med detta är inte namnet, utan själva kontrollen som är så jävla ful, nu är jag ytlig jag vet, det är trots allt insidan som räknas!

Medlem
Skrivet av Serious Sam:

Deras utbud, du menar Mario och Zelda ?

Resten är ju inte mycket att hänga i granen.

Om man söker så finner man.

Finns betydligt mycket fler spel till Wii som är bra än Mario och Zelda.

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Serious Sam:

Deras utbud, du menar Mario och Zelda ?

Resten är ju inte mycket att hänga i granen.

Om man söker så finner man.

Finns betydligt mycket fler spel till Wii som är bra än Mario och Zelda.

Kan du vara snäll och nämna några?


signatur

PSN:Eric_says

Medlem
Skrivet av reclez:
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Serious Sam:

Deras utbud, du menar Mario och Zelda ?

Resten är ju inte mycket att hänga i granen.

Om man söker så finner man.

Finns betydligt mycket fler spel till Wii som är bra än Mario och Zelda.

Kan du vara snäll och nämna några?

Metroid. Och där var det stopp

Medlem

Natal låter häftigt men frågan är om det fungerar i praktiken. PS3 däremot låter ju mer verkligt och jag föredrar nog att hålla i en kontroll framför att inte hålla något alls.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Fördelen med Natal är väl att det finns ingen kontroll som man kan råka kasta in i teven,

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Natal låter häftigt men frågan är om det fungerar i praktiken. PS3 däremot låter ju mer verkligt och jag föredrar nog att hålla i en kontroll framför att inte hålla något alls.

MEn det är fullt möjligt att hålla i en stavfettpinne, eller vad som nu känns bra i handen, medan du använder Natal. Natal erbjuder dock möjligheten att helt slippa batterier, kontroller och annat. Även om det mest blir enklare spel, bilspel etc. som kan utnyttja tekniken bäst initialt.

Man får väl se vad framtiden erbjuder, men Wand är enligt mig alldeles för lik Wii-pinnen, ser inte fördelarna med Wand (ännu iaf, får väl se efter release vad Sony bjuder på)

Medlem

Tycker "Gem" ser ut som en stor Topz!
Tycker den kan få heta Topz.

Ser även ut som något från Clas Ohlson som man kan använda för att testa glödlampor innan man sätter i dom.

Eller eftersom många är överens om att den liknar något "annat".
Så kan den ju heta "Lem".


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

1
Skriv svar