värsta cp problemet

Medlem
värsta cp problemet

Nu minns jag inte allt i detalj, men det började förra förra helgen med att datorn plötsligt startades om, o de kom upp en blå skärm där de stod massa text, o sen hände de om o om igen. Cod 4 tror ajg stängdes av direkt efter loadingen till en server, men WoW funkade iaf ett tag, men om ja gjorde flera saker samtidigt som wow va uppe så dog den.

Och när jag startade upp mitt ad-aware så startade den om sig själv efter 5-10 seks scanning, och när ja laddade hem saker så startade den om sig efter en stunds nerladdning, men sen till slut efter flera timmars omstart fick ja hem min film, o då i filmen så frös den till o ja fick starta om filmen o spola fram nån sekund framför annars stoppade den på samma ställe.

Så ja bad en kompis fixa dmitt problem, o han gick in i datan genom fjärrhjälp o laddade hem nåt som hette "via windows falcon ide v250a" och "windows v-raid v570a" och installerade, och datan stängde inte av sig längre, men om man försökte komma in på en server på Cod 4 så stannade den i mitten och var så aslänge tills ja själv tryckte på knappen (men ja kanske borde väntat :S ? ) aja , så ja försökte ladda hem en film istället , och datan startade inte om sig eller nåt å allt gick smort, men sen när ja skulle extracta så var de fel på filerna, så ja laddade hem den igen, samma fel fast på en annan av filerna.

Och idag har det bara blivit värre, för 8 timmar sen satt jag och lirade WoW och nu kan jag inte äns gå in på internet explorer utan att hela datan segar ner sig tills det till slut står "nånting nånting bla bla runtime error" . men msn funkade iaf, och nu kom jag på att ja kan gå in genom msns explorer iaf så jag kanske kan söka hjälp över forumet här på fz.

hoppas jag inte glömt massa viktigt , för det e ju rätt sent, men jag hoppas nån varit med om problemet tidigare o kan säga hur jag ska göra. har försökt med diskrensning men då startade den om sig själv. och att bränna ut en film förut med nero var helt omöjligt o super segt o till slut startade den om sig själv :S .

all hjälp är jag djupt tacksam för

*edit*

testade även igår med en systemåterställning men tydligen blev det bara värre

Medlem

Ingen kommer orka läsa det där. För din egen skull; testa radbrytningar och försök skriva riktig svenska utan förkortningar.

Medlem
Skrivet av asker:

Ingen kommer orka läsa det där. För din egen skull; testa radbrytningar och försök skriva riktig svenska utan förkortningar.

Jag orkade läsa det , men jag är ju iförsig lite speciell, gör som asker ber dig, eftersom jag tyvärr inte kan hjälpa dig och du kommer att få hjälp mycket snabbare om du gör texten mer aktraktiv att läsa.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv

Problem: Datorn startar om och stannar vid blåskärm.

Åtgärd: La in drivrutiner och det problemet försvann.

Problem igen: Bla bla bla runtime error. Extraktar filer så blir det fel på filerna. Datorn segar ner sig.
...............................................................................................
Kan vara överhettning delvis eller fullt ut.
Kan även vara hårddisken och/eller moderkortet som har problem med vissa filer.
Kan vara minnesförlust.
Med lite medvind kan en ominstallation av Windows lösa problemen.
Vore enklare att ge specifika lösningar om du talar om vad det är för komponenter i datorn.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

ursäkta mitt lång tal men jag ville ge ut så mycket av informationen ja hade som möjligt

jag har:
Windows XP ,
TwinMOS PC3200 1024 mb dual pack,
XFX Geforce 6800GT 256mb
MSI K8T NEO2 FIR ( s949 K8T800PRO, SATA...... )
Maxtor Diamondmax 10 200GB S-ATA 8mb cache 7200 rpm
AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz

ifall det är det du menar unix.

hoppas det finns fler som unix, som orkar läsa igenom min text och kanske få en idé om vad problemet kan vara.

Medlem
Medlem

Formatera om datorn!

Medlem
Skrivet av Reaction:

Formatera om datorn!

Säger det samma verkar blivit en jävla röra...


signatur
Medlem
Skrivet av Lerner:

http://www.errorsmart.com/index.php?redir=0

detta måste vara fake , eller ?

De här rekommenderar att man skall vara försiktig och se över andra alternativ.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071202180236AAu...

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080405163452AA5...

Hostman, ett program som jag använder för att blockera olika osäkra sidor, spärrade också sidan. Ibland har det fel, men ibland rätt som troligtvis i det här fallet.

1
Skriv svar