Kan inte starta datorn! Hjälp!

Inaktiv
Kan inte starta datorn! Hjälp!

Ok nu är det så att när jag startar datorn så går allting fint tills det kommer till Laddnings skärmen(Den med XP märket) men sen så kommer en blå skärm fram i en halv sekund sen så startar allting om. Detta har hänt mig förut fast jag formaterade datorn då(var för 1 månad sen).

Nån som vet hur jag fixar datorn?


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem

Kolla så du inte har något genom USB portar eller annat inkopplat när du startar.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Kopplat ur allting ur datorn(förutom skärmen och strömbrytarn ofc) men det händer samma sak.


signatur

<Skriv in Signatur här>

Inaktiv

Har du klockat?

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Har du klockat?

Vad menar du med det?


signatur

<Skriv in Signatur här>

Inaktiv

Jo, för om du klockar din processor (samt minne) för mycket kan det hända att datorn startar om innan windows laddas, oftast.

Inaktiv

Gör en rövare och ta ur ett ram-kort, fungerar det inte sätt tillbaks det och ta ur det andra ramkortet.

Kan vara idé att koppla ur floppy och CD också och prova bara för sakens skull.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Det du bör göra är kolla fel koden på din blåruta!
Så kanske du kan komma på felet!

Inaktiv

Klockat min dator har jag inte gjort.

Och som jag sa så kan jag inte se felkoden då den syns i 1 halv sekund.


signatur

<Skriv in Signatur här>

Medlem
Medlem

har du provat att starta windows i felsäkert läge? tryck F8 strax när du har en _ markör uppe i vänstra hörnet när du startar datorn. detta är efter du har sett BIOSet ladda och innan du ser själva Windows XP loggan. sen välj felsäkert läge i listan. om du nu får igång windows i felsäkert så gå till Kontrolpanelen->System->Avancerat och sen klicka på "Inställningar" under "Start och Återställning". sedan klicka ur "Starta om automatiskt" där.

gör sedan en omstart, nu kommer själva blåskärmen att stanna och inte försvinna. rapporta sedan felet du fick under denna tråd.

Inaktiv
Skrivet av mad-dog:

har du provat att starta windows i felsäkert läge? tryck F8 strax när du har en _ markör uppe i vänstra hörnet när du startar datorn. detta är efter du har sett BIOSet ladda och innan du ser själva Windows XP loggan. sen välj felsäkert läge i listan. om du nu får igång windows i felsäkert så gå till Kontrolpanelen->System->Avancerat och sen klicka på "Inställningar" under "Start och Återställning". sedan klicka ur "Starta om automatiskt" där.

gör sedan en omstart, nu kommer själva blåskärmen att stanna och inte försvinna. rapporta sedan felet du fick under denna tråd.

Kunde inte komma in på felsäkert läge heller. Ska nog skicka datorn på reparation.


signatur

<Skriv in Signatur här>

Inaktiv

Fått igång datorn nu.


signatur

<Skriv in Signatur här>

1
Skriv svar