ArmA 2 uppdateras

Robot
Medlem
ArmA 2 uppdateras

Givetvis goda nyheter

Och till alla er som inte ännu testat modden ACE 2 som släpptes i veckan vill jag bara säga; ladda ner omedelbart!!!

Kolla denna sidan för info om ACE 2 och nedladdningsinstruktioner:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=91500


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Det här spelet blir allt mer intressant. Nån som vet om grundkampanjen fortfarande är buggad trots de patchar som redan släppts?

Inaktiv

synd att dom inte lagt lika mycket energi på fordonen som soldaterna

flyg/heli är ju rena skämtet

Medlem
Skrivet av Ivan:

Det här spelet blir allt mer intressant. Nån som vet om grundkampanjen fortfarande är buggad trots de patchar som redan släppts?

Kampanjen ska vara buggstädad så vitt jag vet men jag har inte kört igenom den. Spelar bara MP


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av frunk:

synd att dom inte lagt lika mycket energi på fordonen som soldaterna

flyg/heli är ju rena skämtet

Gratis julklappstips till dig:
Skaffa ACE 2 så får du ut det mesta av ArmA 2! Som natt och dag.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av frunk:

synd att dom inte lagt lika mycket energi på fordonen som soldaterna

flyg/heli är ju rena skämtet

Med tanke på att det är en soldat simulator, tycker jag fordornen fungerar väldigt bra, utan dom hade inte spelet fungerat med dess öppna ytor. Eller...hur menar du!?

Edit: Är det realism du söker i flyget? Enjoy...
http://www.youtube.com/watch?v=1Q_XNf4elAI&feature=related

...kom direkt att tänka på det klippet.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av PerfectCrime:

Givetvis goda nyheter

Och till alla er som inte ännu testat modden ACE 2 som släpptes i veckan vill jag bara säga; ladda ner omedelbart!!!

Kolla denna sidan för info om ACE 2 och nedladdningsinstruktioner:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=91500

Dom installations anvisningarna sög balle imo...ett tips är att använda "Yoma Addon Sync", ansluta till en server med ACE2, och ladda ner det den vägen.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av PerfectCrime:

Givetvis goda nyheter

Och till alla er som inte ännu testat modden ACE 2 som släpptes i veckan vill jag bara säga; ladda ner omedelbart!!!

Kolla denna sidan för info om ACE 2 och nedladdningsinstruktioner:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=91500

Dom installations anvisningarna sög balle imo...ett tips är att använda "Yoma Addon Sync", ansluta till en server med ACE2, och ladda ner det den vägen.

Yoma är ett bra verktyg, inget snack om det, men jag klarade mig utmärkt med steg-för-steg-guiden som bl.a. hittas här:
http://dev-heaven.net/wiki/six-arma-updater/Quickstart

Ha så kul med ACE 2


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Aaaah! Apachen är den helikoptern jag alltid önskat mig i Arma 2! Sen hoppas jag bara att patchen ökar prestandan och gör så att GTX295-ägare på Windows 7 slipper köra spelet i kompabilitetsläge för XP, men det lär väl inte hända.

Någon som vet var man kan tanka BRA singleplayer uppdrag förresten? Inget Warfare-trams helst.

Inaktiv
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av frunk:

synd att dom inte lagt lika mycket energi på fordonen som soldaterna

flyg/heli är ju rena skämtet

Med tanke på att det är en soldat simulator, tycker jag fordornen fungerar väldigt bra, utan dom hade inte spelet fungerat med dess öppna ytor. Eller...hur menar du!?

Edit: Är det realism du söker i flyget? Enjoy...
url.

...kom direkt att tänka på det klippet.

Visst "funkar dom", men allt är så förbannat stelt och ryckigt, helis uppför sig som "jag vet inte vad"...

Hah, BlackShark köpte jag digitalt redan dagen efter att det släpptes i ryssland

Medlem

HAHA, kan du den "combon" för att lyfta då!?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Wartex:

Aaaah! Apachen är den helikoptern jag alltid önskat mig i Arma 2! Sen hoppas jag bara att patchen ökar prestandan och gör så att GTX295-ägare på Windows 7 slipper köra spelet i kompabilitetsläge för XP, men det lär väl inte hända.

Någon som vet var man kan tanka BRA singleplayer uppdrag förresten? Inget Warfare-trams helst.

Armaholic.com är den bästa ArmA-sajten!
SP missions här:
http://www.armaholic.com/list.php?c=a2_sp_missions


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Inaktiv
Skrivet av Baxalasse:

HAHA, kan du den "combon" för att lyfta då!?

gissar på att du syftar på mig här...

javisst, Bortsett ifrån de lite mer avancerade funktionerna ( som man typ aldrig använder ) så har jag rätt bra koll på det mesta i den.

Medlem

Wow! Det där hade jag inte sett alls. Underbart, Bohemia! Sjysst av dem att bjuda på Apachen som ska komma i Operation Arrowhead redan i en patch till vanilla

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Wow! Det där hade jag inte sett alls. Underbart, Bohemia! Sjysst av dem att bjuda på Apachen som ska komma i Operation Arrowhead redan i en patch till vanilla

Samma här faktiskt, hade missat totalt. Har nog varit för upptagen med ACE på sistone hehe


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Vet inte varför jag slutade spela arma2.. Men blir nog dags att plocka fram skivan igen och lira lite Ace.

Medlem

Heh... måste vara den sunkigaste trailern jag sett på länge...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Bohemia behöver inte göra superflashiga CGI-trailers eftersom de gör riktigt bra spel, och de flesta med lite innanför pannbenet vet detta.

Till skillnad från Codemasters som gör precis tvärt om.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Bohemia behöver inte göra superflashiga CGI-trailers eftersom de gör riktigt bra spel, och de flesta med lite innanför pannbenet vet detta.

Till skillnad från Codemasters som gör precis tvärt om.

Hur kan du säga att de släpper riktigt bra spel när det knappt funkade innan det patchades och även efter patcher så är det inte speciellt buggfritt eller flyter på bra.

Medlem

Knappt funkade? Det funkade alldeles utmärkt för mig redan innan några patchar släpptes. Men sen så spelar jag inte Arma2 för singleplayer-kampanjen heller. Det sanna potentialet i Bohemias spel har aldrig funnits i kampanjen men är man van vid att hållas i handen och ledas genom en linjär och scriptad kampanj a la CoD så förstår jag om man har svårt att vänja sig av med det.

Något problem med flyt har jag inte heller för övrigt.

Medlem

Arma2 sög fett i multi när det släpptes.
Och kampanjen i arma2 är helt öppen och oskriptad?
Dummaste jag läst på länge...

Bara för att man gillar ett spel betyder inte att skygglappar är obligatoriskt...

Jag gillar OFPDR, men jag anser dock att spelet har sina brister. Men jag klagar inte arslet av mig utan ser till fördelarna istället.
Jag köpte arma2 när det släpptes och provade det till patch 1.04 men besvikelsen var för stor för mig att fortsätta spela och har numera lämnat tillbaka mitt ex i butik.

Däremot har jag haft fasiken så mycket mer kul med OFPDR, både i SP som i COOP. Är man ute efter stora slagfält med massor av folk i MP ska man inte välja OFPDR. Vill man däremot ha en taktisk, icke linjär skjutare och gillar lira COOP/SP så är OFPDR en utmärkt kandidat.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Arma2 sög fett i multi när det släpptes.
Och kampanjen i arma2 är helt öppen och oskriptad?
Dummaste jag läst på länge...

På vilket sätt skulle MP ha sugit fett när det släpptes? MP i DR var däremot patetiskt dåligt när det släpptes och är det fortfarande. Speciellt nu när det är helt dött online.
ArmA2 är helt klart ett av de bästa MP spelen och är oändligt mer öppet än DR i både MP och SP.

Citat:

Men jag klagar inte arslet av mig utan ser till fördelarna istället.

Precis som du gör med ArmA2 då......?

Om det nu skulle finnas något positivt med DR så väger det ändå inte upp allt det negativa, t.ex:

  • Helt dött online.

  • Inga dedikerade servrar.

  • Uselt gameplay, känns som COD fast med massor av begränsningar.

  • Endast 64 enheter samtidigt.

  • Extremt dålig kampanj, kort och usel story.

  • SP uppdragen är värdelösa.

  • Begränsade spelutrymmen.

  • Väldigt begränsad moddning.

  • Usel grafik.

Citat:

Jag köpte arma2 när det släpptes och provade det till patch 1.04 men besvikelsen var för stor för mig att fortsätta spela och har numera lämnat tillbaka mitt ex i butik.

Besvikelse över vad?

Medlem

Besvikelse över alla buggar det spelet innehöll/innehåller.
Det som gör att dina argument faller är när du påstår att cod är mindre begränsat än OFPDR.
På vilket sätt skulle OFPDR vara mer begränsat än cod?
Cod är ju ett "på räls" skjutare och mer linjärt än det är totalt omöjligt att få till det.
Inte max 64 enheter samtidigt. 63 enheter är max. (Jag sa att jag är fullt medveten om bristerna)
Begränsade spelutrymmen?
Du menar hela ön som spelet utspelar sig på är för liten?
Resten av dina argument är inte fakta baserade utan handlar enbart om tycke och smak.

Enligt mitt tycke var ArmA2 värdelöst pga alla buggar det hade när det släpptes. Det var totalt omöjligt att slutföra kampanjen och påstå något annat är ren och skär lögn.
Det tog BI ett tag innan de fick ordning på det, tror det var 1.02, först som kampanjen gick att överhuvudtaget genomföras.
Och då enbart om du hade tur att inte råka på ett gäng av de andra buggarna.

OFPDR har sina buggar, fel och brister. Absolut.
Men det gick att slutföra och spela spelet från början till slut "out of the box". Det är mer än man kan säga om något av OFP1, Arma1, Arma2.

Med tanke på hur bugginfesterade de spelen har varit från början, arma1 tog ett helt år av patchande innan det blev spelbart, är det underligt hur rabiata vissa "fanbois" är när det gäller OFPDR. Men det är väl för att de ser ett spel med fantastisk potential, hotar något de själva har ratat sedan de fick reda på att CM tog över namnet OFP.

Att klaga på ett spel med mindre fel och brister än ett spel man höjer till skyarna är för mig totalt ologiskt. Det är som att dricka sur mjölk från förra veckan bara för att den "brukar" smaka gott.

Jag klagar på Arma2 pga buggar. Jag klagar också pga att det var så ooptimerat till och med värsting datorer hade problem med spelet. Bara att gå in på forumet och kolla igenom alla optimeringstrådar från tiden då spelet släpptes...

Och Arma2 multiplay sög åsnesnabel när det släpptes. Varför? Pga den totala bristen av optimering och samtliga buggar som fanns vid tiden för släppet.

Det är fortfarande ologiskt att klaga och rata ett spel som fungerar från början och utan att ge utvecklarna en chans att få åtgärda felen med patchar, medans att närmast gudförklara ett spel som inte gick att spela utan krävts en hel del patchar för att ens få det att funka något sånär.

Det går att föra en diskussion med hjälp av logik, men mot dumhet finns det ingen hjälp.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Arma2 sög fett i multi när det släpptes.
Och kampanjen i arma2 är helt öppen och oskriptad?
Dummaste jag läst på länge...

Var påstod jag att Arma2 hade en kampanj som är öppen och oskriptad? Du kanske borde bättra på läsförståelsen lite. Du lyckades på något sätt totalt missa poängen med mitt inlägg.

Medlem

Tss, du antyder ju att OFPDR är scriptat och korridorlikt alá cod.

Min läsförståelse är det inget som helst fel på och är personangrepp det enda sättet för dig att argumentera på, tycker jag mest synd om dig.

Du kanske ska prova spelet ifråga INNAN du sätter dina åsikter på pränt?


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Inget fel på din läsförståelse alltså? Ok, låt mig då göra det väldigt enkelt för dig.

1: Jag säger att Arma2 alltid funkat alldeles utmärkt för mig eftersom jag aldrig brytt mig om kampanjerna i Bohemias spel då det inte är där potentialen ligger. Jag fortsätter med att förklara att det nog är svårt att vänja sig vid att kampanjen inte är själva spelet då man är van vid CoD. Notera att jag aldrig ens nämner OFPDR här så jag förstår inte varifrån du fick en antydan att OFPDR är som CoD ifrån.

2. Du påstår att jag sagt att Arma2 har en kampanj som är öppen och oscriptad vilket är helt fel.

3. Du fortsätter sen i nästa inlägg att klaga på den buggiga kampanjen i Arma2. Ja, Arma2 har/hade en buggig kampanj, men jag har heller aldrig påstått något annat.

Några frågor?

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Besvikelse över alla buggar det spelet innehöll/innehåller.

Ja visst finns det buggar men det är fullt spelbart. Inte några speciella krascher eller något annat som gör att det inte går att spela.

Citat:

Det som gör att dina argument faller är när du påstår att cod är mindre begränsat än OFPDR.
På vilket sätt skulle OFPDR vara mer begränsat än cod?

Jag pratar om gameplay, alltså hur man t.ex styr soldaten osv. Det känns ungefär som COD fast med begränsningar som t.ex att man måste stå stilla för att scrolla i menyn eller ge order. Svårt att ta sig över små objekt som t.ex stenar.

Citat:

Begränsade spelutrymmen?
Du menar hela ön som spelet utspelar sig på är för liten?

Max 4 km² i PvP, tether i coop.

Citat:

Resten av dina argument är inte fakta baserade utan handlar enbart om tycke och smak.

Begränsad moddning, helt dött online, inga dedikerade servrar är inte fakta?
Dåliga texturer och modeller är fakta.

Citat:

Enligt mitt tycke var ArmA2 värdelöst pga alla buggar det hade när det släpptes. Det var totalt omöjligt att slutföra kampanjen och påstå något annat är ren och skär lögn.

Jag försökte aldrig genomföra kampanjen så jag vet inte och jag har inte sagt något om att kampanjen skulle vara buggfri.

Citat:

Det tog BI ett tag innan de fick ordning på det, tror det var 1.02, först som kampanjen gick att överhuvudtaget genomföras.
Och då enbart om du hade tur att inte råka på ett gäng av de andra buggarna.

1.02 släpptes ungefär en vecka efter EU releasen. Så speciellt långt "tag" tog det inte för den patchen.

Citat:

OFPDR har sina buggar, fel och brister. Absolut.
Men det gick att slutföra och spela spelet från början till slut "out of the box". Det är mer än man kan säga om något av OFP1, Arma1, Arma2.

Hur öppen och avancerad är den kampanjen då? Men nu är det så att det är MP som är intressant i dessa spel och här har DR misslyckats totalt.

Citat:

Med tanke på hur bugginfesterade de spelen har varit från början, arma1 tog ett helt år av patchande innan det blev spelbart, är det underligt hur rabiata vissa "fanbois" är när det gäller OFPDR.

Det spelar ingen roll hur buggigt ArmA1/2 är för DR lyckades inte på något sätt.

Citat:

Men det är väl för att de ser ett spel med fantastisk potential, hotar något de själva har ratat sedan de fick reda på att CM tog över namnet OFP.

Men nu är det ju sa att CM inte har lyckats med DR, kolla deras forum, inte mycket positivt där. Samt att MP är helt dött.

Citat:

Att klaga på ett spel med mindre fel och brister än ett spel man höjer till skyarna är för mig totalt ologiskt. Det är som att dricka sur mjölk från förra veckan bara för att den "brukar" smaka gott.

Menar du att DR skulle ha "mindre fel och brister"? Hela spelet är ju en enda stor brist.

Citat:

Jag klagar på Arma2 pga buggar. Jag klagar också pga att det var så ooptimerat till och med värsting datorer hade problem med spelet. Bara att gå in på forumet och kolla igenom alla optimeringstrådar från tiden då spelet släpptes...

Jag har inte sett många buggar och inte går det dåligt på min dator heller med det mesta på högsta alternativen.

Citat:

Och Arma2 multiplay sög åsnesnabel när det släpptes. Varför? Pga den totala bristen av optimering och samtliga buggar som fanns vid tiden för släppet.

Det gick bra för mig...

Citat:

Det är fortfarande ologiskt att klaga och rata ett spel som fungerar från början och utan att ge utvecklarna en chans att få åtgärda felen med patchar, medans att närmast gudförklara ett spel som inte gick att spela utan krävts en hel del patchar för att ens få det att funka något sånär.

Som sagt för mig har ArmA2 fungerat bra sen releasen.
Det ologiska i det hela är väl att du tror att CM kommer att kunna fixa DR med några patchar när det är fel på hela konceptet.
Ska de fixa dedikerade server programvara? Nej.
Kommer de ta bort alla begränsningar? Nej.
Hur hade CM tänkt få igång den i princip döda communityn eller den helt döda MP delen?

Citat:

Det går att föra en diskussion med hjälp av logik, men mot dumhet finns det ingen hjälp.

Du får väl skaffa dig lite logik då.

Citat:

Min läsförståelse är det inget som helst fel på och är personangrepp det enda sättet för dig att argumentera på, tycker jag mest synd om dig.

Men vem är det egentligen som använder sig av personangrepp här?

Medlem

Haha, rolig läsning när PaLL3 bara skummar igenom poster och sen svarar spaltmeter på påståenden som inte gjorts.

Men det är helt okej att du inte gillar ArmA2, PaLL3, för den communityn klarar sig utmärkt utan folk som tycker att Call of Duty och Far Cry 2 är häftiga spel...

Medlem
Skrivet av Forcie:

Haha, rolig läsning när PaLL3 bara skummar igenom poster och sen svarar spaltmeter på påståenden som inte gjorts.

Men det är helt okej att du inte gillar ArmA2, PaLL3, för den communityn klarar sig utmärkt utan folk som tycker att Call of Duty och Far Cry 2 är häftiga spel...

Jag svarar på saker som skrivits. Inget annat.
Precis som jag tänker svara på att du säger att om man gillar cod och FC2, kan man inte gilla Arma2.

En community som är så rabiat att den inte tillåter att sina medlemmar gillar något annat än "sitt" spel, säger en hel del om den communityn och då kan jag faktiskt klara mig utan att vara en del av den.

Det säger även en hel del om dess medlemmar som tillåter sig dikteras av en community att lägga sig vad som är korrekt eller inte. Verkar som att det är ett krav att vara hjärntvättad redan vid påbörjat medlemskap. Kanske en av kraven för att ens bli medlem?


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

12
Skriv svar