Påminnar tool?

Medlem
Påminnar tool?

Bara undrar om någon vet nått praktiskt litet verktyg till PC där man kan skriva upp saker som kan vara vettiga att komma ihåg? Mitt minne sviker mig ibland :S

Ungefär som post-it lappen på windows Vista...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

start > kör > notepad.
Skriv vad du vill komma ihåg, sen spara på skrivbordet.

ELLER, så kör du...

start > kör > mspaint.
Rita/skriv det du vill komma ihåg, sen så sparar du som bakgrund.

Done and done!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

haha jo de där me notepad visste jag redan, vore ju lite roligare me ett tool som specifierar sig på just det jag ville ha. Aja det får funka så länge, tack så mycket.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Outlook 2003 > Kalender > Lägg till möten/saker att göra, lägg till notis om att påminna 1 dag innan ärendet skall ske, så fåru påminnelse när du startar upp Outlook


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Själv kör jag med Rainlendar

Kolla upp det?

Medlem

Kör med http://www.cinnamonsoftware.com/alarm_clock.htm#Download

Var någon som tipsade i någon annan tråd om det, funkar kanon.
Programmet heter iaf, Talking Alarm Clock.

Som en väcka-klocka fast...i datorn.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Google is yor friend!


signatur

You can't win the game...

Medlem

Rainlendar blev det, tack för alla tips, speciellt ostmjukhamster (?)

Btw hur får man dom små fräna ikonerna på varje datum i kalendern?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Tack för Rainlendar skit bra program:)


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Inga problem Fast all cred borde egentligen gå till Notumforce som för ganska länge sedan tipsade om detta fina program.

Ikonerna dyker upp i takt med att du skapar olika events och liknande. Har dock inte utforskat det i detalj än så något mer utförligt svar kan jag inte ge dig.

Medlem

inte mycket som slår iCal


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar