XP SP3 - info?

Medlem
XP SP3 - info?

Sitter här och tänkte köra in SP3, men blev tveksam efter alla problem man läst om.

Skulle vara tacksam om man kunde få höra lite om hur det har gått med uppgraderingen, både positivt och negativt. Man måste ju installera det nån gång men om det inte funkar kanske det är bättre att vänta...är det någon som vet om det är officiellt släppt av microsoft nu?

Så hur har era SP3 fungerat? (kör svensk xp btw)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Den största skillnaden jag har märkt är att datorn bootar och stänger av sig snabbare.

Medlem

det är väl den största skillnaden antar jag...men det är iof en bra sak.

Men inga problem iaf? i så fall ska jag testa det snart...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kan inte ens installera SP3, står Access Denied efter en stund, dessutom står det att XP kanske inte fungerar efter en omstart på grund av detta. Får googla runt lite antar jag.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det enda negativa jag märkt är att det står:

Felaktig BOOT.ini

startar i c:\windows

Men det synns bara i några sekunder sen bootar datorn normalt.

Medlem
Skrivet av Xphome:

Det enda negativa jag märkt är att det står:

Felaktig BOOT.ini

startar i c:\windows

Men det synns bara i några sekunder sen bootar datorn normalt.

Hur kan de boota normalt om boot.ini är felaktig? skapar den en ny? om det är så, vad blir följderna? För om det inte är någon skillnad så måste det varit sp3 installern som mixtrat med den?....


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Xphome:

Det enda negativa jag märkt är att det står:

Felaktig BOOT.ini

startar i c:\windows

Men det synns bara i några sekunder sen bootar datorn normalt.

Hur kan de boota normalt om boot.ini är felaktig? skapar den en ny? om det är så, vad blir följderna? För om det inte är någon skillnad så måste det varit sp3 installern som mixtrat med den?....

Den "startar i c:\windows"

Medlem

hehe...ok, tänkte inte riktigt.
Jag undrade nog egentligen var boot.ini tog vägen...Jag har sökt lite på det och sett att andra har haft samma problem, men vissa har inte kunnat boota alls trots att den "startar i c:\windows"

borde man inte kunna göra en backup på den innan och sedan lägga tillbaka den innan man startar om? eller är det något speciellt som måste finnas med i den som SP3 lägger till?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

"Service Packet som utlovade buggfixar skapade istället obrukbara system"

Helt plötsligt tycker jag att SP2 är rätt skönt after all.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

hmm... finns en boot.ini.backup i "windows\pss" vad det nu är

EDIT:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn /usepmtimer

Är väll bra? då kan jag använda den som boot.ini?

Inaktiv

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

"windows\pss" är väl platsen där boot.ini hamnar om man gör en återställningspunkt...?

unix: är det boot.ini för SP3 eller vad menar du?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Det fungerade extremt dåligt när jag försökte. Laddade ner service pack 3 och installerade det. Allting verkade frid och fröjd tills jag startade om datorn. Fick bluescreen där det stod att en windows-fil inte kunde ladda. Testade att stänga av och starta datorn igen men samma problem. Slutade med att jag fick formatera hårddisken. Har inte vågat testa igen efter det.


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem
Skrivet av smuts:

"Service Packet som utlovade buggfixar skapade istället obrukbara system"

Helt plötsligt tycker jag att SP2 är rätt skönt after all.

Folk som hade genuina nycklar till sitt XP fick allvarliga problem efter att ha installerat SP2 vill jag minnas. Så att SP2 är bättre är jag inte så säker på.

Inaktiv
Skrivet av Propy:

"windows\pss" är väl platsen där boot.ini hamnar om man gör en återställningspunkt...?

unix: är det boot.ini för SP3 eller vad menar du?

La bara upp hur min ser ut XP Pro med SP3 i, i jämförelse med Xphomes inlägg som ligger precis ovanför.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

åå, varför är MS så totalt hopplösa


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

vågar man testa ? :\

Medlem
Skrivet av jojon:

vågar man testa ? :\

Gör en backup på sådant du vill spara först, ett tips bara ifall det inte skulle fungera av någon anledning.

Medlem

hm märkte visst att det var engelska versionen ni snacka om jag har svensk version av xp så jag får vänta endå ^^ synd att man inte har kvar sin xp skiva, får hoppas jag klarar mig utan den då

Medlem
Skrivet av jojon:

hm märkte visst att det var engelska versionen ni snacka om jag har svensk version av xp så jag får vänta endå ^^ synd att man inte har kvar sin xp skiva, får hoppas jag klarar mig utan den då

Jag snackar om den svenska versionen, länk finns i en annan tråd.

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av jojon:

hm märkte visst att det var engelska versionen ni snacka om jag har svensk version av xp så jag får vänta endå ^^ synd att man inte har kvar sin xp skiva, får hoppas jag klarar mig utan den då

Jag snackar om den svenska versionen, länk finns i en annan tråd.

aha haha okej får leta upp det då, thanks ^^

Medlem

har kört XP SP3 SV nu 1 vecka och har inga problem att rapporta, uppgraderingen på mina maskiner gick igenom utan någe som helst problem.

Medlem
Skrivet av jojon:
Skrivet av Xphome:
Skrivet av jojon:

hm märkte visst att det var engelska versionen ni snacka om jag har svensk version av xp så jag får vänta endå ^^ synd att man inte har kvar sin xp skiva, får hoppas jag klarar mig utan den då

Jag snackar om den svenska versionen, länk finns i en annan tråd.

aha haha okej får leta upp det då, thanks ^^

Antar att du hittat tråden men för att underlätta för andra så här är länken till svensk SP3:

http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/software/...

Medlem

har laddat ner det men fick sådana problem att starta windows så jag fick avinstallera det igen

1
Skriv svar