Norton spammar mig...

Medlem
Norton spammar mig...

Ungefär en gång per sekund kommer det upp en liten ruta som säger att regler automatiskt har skapats för Symantec LiveUpdate.
Samtidigt kommer en varning upp var femte minut där det står ''En fjärransluten dator försöker använda Apple Computer Bonjour på din dator'' eller något liknande..
Vad är ens det där Apple Computer Bonjour? Kan ju inte säga att jag är någon stor äppel fan då de program man faktiskt har från dom brukar gilla att krångla. Men det här har jag inte sett förut. Inte heller hört om programmet, eller vad det nu är.
Så, någon som råkar veta vad det här är för något?


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Låter som du har en trojan eller något liknande på din burk, och att brandväggen blockar den när den försöker kontakta den fjärranslutna datorn. Om den försöker snacka med vem nu fulingen är en gång i sekunden, så, tja...

Vad händer om du kör en virus scan?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Norton är ett virus maskerat till ett anti-virus system. De är t.o.m. fräcka nog att ta betalt för det. Avinstallera det, och installera F-Secure eller Avast.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Norton är nog det anti-virus program som inte har gått helt berserk på datorn än så länge.. F-secure har man testat, men var tvungen att byta dator på grund av det, då den, även fast den var inställd på normal säkerhetsnivå, lyste upp som en julgran när jag stoppade i CoD4, och hade på samma gång lite kul med att på något sätt sabba systemet, och förhindra att någon gjorde något för att ändra nåt..

Och jag antar att det kan vara en trojan.. Men inget kommer upp på nån sökning. Varken med anti-virus, eller med anti-spyware..


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Inaktiv

AVG-Free är det som gäller för alla tuffa kisar!

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Norton är ett virus maskerat till ett anti-virus system. De är t.o.m. fräcka nog att ta betalt för det. Avinstallera det, och installera F-Secure eller Avast.

Bra pratat. Mitt tips är att söka igenom datorn med nått annat anti-virus som AVG free. Låter som du har en trojan eller liknande eller är det norton som krabbar som vanligt.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

BlurRAY är bättre än dvd!

EDIT: har hört att superantivirus är ganska bra mot vad andra.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Apple Computer Bonjour enligt någon. Är du osäker googla mer eller avinstallera itunes för att se om det försvinner.


signatur

thank you, come again

Medlem

Gått en timme utan att någon liten ruta har kommit upp... Förhoppningsvis har det väll slutat. Annars blir det till att avinstallera iTunes

Tack för tipsen


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Norton är sjukt dåligt i min erfarenhet.

Det strular ofta, det har släpp genom infektioner men sämst av allt är att det segar ner en dator löjligt mycket. Så pass att vissa programtillverkare borde överväga att lägga in "inte Norton AntiVirus" i systemkraven för sina applikationer.

Byt!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

Ni borde läsa råd och rön lite oftare. Stort test av antivirus program (Nr 4 april) Uppifrån och ner då
1:a GData security pris 500kr
2:a bitdefender pris 235kr
3:a F-secure pris 625kr
4:a Kaspersky internet securety 7.0 pris 353kr
5:a Ashampoo security pack 2 pris 235kr
6:a Avira Prenium security pris 371kr
8:a Symantec Norton internet security 2008 pris 799kr
osv


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

kan säga så här jag har testat norton och den är skräp enligt mig. Har även testat F-secure den är bra men inte när man spelar spel. Så Kaspersky internet security är bäst den har bra detektor och är bra för spel
Så kan jag säga så här råd och rön jaja de kan inte mycket om datorer dom där inte


signatur

Cookie jar is nuclear power tin-

Inaktiv
Skrivet av Cookie jar:

kan säga så här jag har testat norton och den är skräp enligt mig. Har även testat F-secure den är bra men inte när man spelar spel. Så Kaspersky internet security är bäst den har bra detektor och är bra för spel
Så kan jag säga så här råd och rön jaja de kan inte mycket om datorer dom där inte

Nej det fanns aldrig någon spelvänlhets faktor med i testet. Men det fanns mycket annat


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Annars om man inte läser råd och rön så kan man ju alltid kolla på denna "test-sida": AV-comparatives.

Där ser man hur mycket programmen hittar och inte hittar... men visst där har det gått bra för norton iofs


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Det är enkelt Norton suger! När jag hade det på min data så blev datan slö...are. Jag spammades också.

1
Skriv svar