Mer retro med Mega Man

Robot
Medlem
Mer retro med Mega Man

mycket trevligt. MM9 var svårt men skoj


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Mm, retro, the way it's meant to be played on consoles.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Varför förstöra spelet genom att släppa det till Wii?

Medlem

Ja, man skall släppa det till Nintendo, som back in the old days.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Trevligt med mer 8-bit Mega Man


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Önskar de kunde släppa de äldre Mega Man på PSN igen. Spelade ofta Mega Man 1-3 hos dåvarande bästa polaren, men nu var det länge sedan jag spelade dom. Mega Man X på PSN vore trevligt också.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Önskar de kunde släppa de äldre Mega Man på PSN igen. Spelade ofta Mega Man 1-3 hos dåvarande bästa polaren, men nu var det länge sedan jag spelade dom. Mega Man X på PSN vore trevligt också.

har du en ps3a som kan spela ps2 spel finns ju http://en.wikipedia.org/wiki/Mega_Man_Anniversary_Collection och http://en.wikipedia.org/wiki/Mega_Man_X_Collection

Medlem

Varför vill man spela "retrospel" på nya konsoler?
Skaffa the real stuff!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ska bara klara 9 först, vet ej hur många ragequits det har bidragit till.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Varför vill man spela "retrospel" på nya konsoler?
Skaffa the real stuff!

Gärna! Säg till när Mega Man 9 släpps till SNES eller NES.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Varför vill man spela "retrospel" på nya konsoler?
Skaffa the real stuff!

Retrospel är det enda man kan spela på de nya konsollerna ju...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Släpp det till NES ffs! Bryr mig väl inte så mycket.. 9:an kändes väldigt baklänges... Varken slide eller charge (gillar trean å fyran bäst, haha, flaming överflödigt, jag vet att alla andra älskar tvåan).

Medlem

Är det här bara för wiiware eller kommer det också till DSiware?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Megaman Zero serien till GBA är utan tvekan den bästa serien av megamanspel. Synd att den dog. Men jag har inget emot en uppföljare till vanliga. För er som vill ha det till gamla konsoler. NEJ, ni vill inte blåsa i videokassetterna igen och för er som vill ha fler "megaman 2" spel: okej det var kul men gief slide (inte ladda vapenskit) (rush kom inteförren i 3:an så 9:an måste vara en hybrid:S).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Megaman Zero serien till GBA är utan tvekan den bästa serien av megamanspel. Synd att den dog. Men jag har inget emot en uppföljare till vanliga. För er som vill ha det till gamla konsoler. NEJ, ni vill inte blåsa i videokassetterna igen och för er som vill ha fler "megaman 2" spel: okej det var kul men gief slide (inte ladda vapenskit) (rush kom inteförren i 3:an så 9:an måste vara en hybrid:S).

Är ganska säker att rush var med redan i tvåan, eftersom jag körde igenom det rätt nyligen. Antar att du inte äger en DS om du tror att Megaman zero serien dog ut.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är ganska säker att rush var med redan i tvåan, eftersom jag körde igenom det rätt nyligen. Antar att du inte äger en DS om du tror att Megaman zero serien dog ut.

Rush kom i trean. I tvåan hade man ITEM-1 (svävarplattformar), ITEM-2 (jetsläde som bara åker rakt fram) och ITEM-3 (plattform som klättrar upp och ner på väggar).
Grundläggande NES-allmänbildning för fan.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är ganska säker att rush var med redan i tvåan, eftersom jag körde igenom det rätt nyligen. Antar att du inte äger en DS om du tror att Megaman zero serien dog ut.

Posten efter din har rätt (rush finns INTE i Mega Man 2) och jo den (Mega Man Zero serien) dog ut (förhoppningsvid kommer något någon gång). Sant att det är samma värld men inte samma huvudperson. Det vore som att säga att Mega Man X är samma som Mega Man Zero, vilket inte är sant (Mega Man Zero tar vid efter Mega Man X men det är inte samma serie). Det är en ny franchise (Mega Man ZX series som är varianten till DS, http://en.wikipedia.org/wiki/Megaman_Zero#Mega_Man_ZX_series) och saknar samma känsla men det är sant, jag äger inte en DS och oftast är jag glad för det.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

1
Skriv svar