Ingen bild när man spelar upp alla typer av videoklipp! HELP ME

Inaktiv
Ingen bild när man spelar upp alla typer av videoklipp! HELP ME

Tjena på er!

Jag får ingen bild bara ljud när jag spelar upp alla typer av videoklipp. Både rena dvd filmer och även avi filer som ligger på datorn. Jag har nyligen bytt dator. Varför detta?. Jag har letat efter codec osv. Ska inte VLC kunna spela upp allt utan att man behöver hämta en massa codec?.

Help me please så får ni en mjukglass i sommar!

/ E

Medlem

VLC klarar väldigt många format. Har du prövat spela upp dina filer med nåt annat program typ windows mediaplayer eller quicktime osv?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Ja allt i princip. Vad kan det bero på?.

/ E

Medlem

Har du nyate grafikkorts drivis? Vet inte vad du har för grafikkort men tror inte på codecs utan jag tror du har nåt rackel med drivrutinen så har du inte nyaste hämta då den och pröva och har du nyaste backa till en lite äldre.
dessutom har både nvidia och ati nån video accelleration som ibland kan ställa till det. Pröva söka den och slå av den. Det fick jag göra en gång när jag hade bild problem. Återkom så får vi höra hur det går.
Hoppas det löser sig


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Du har PM Silenz!

Medlem
Skrivet av Ellies:

Du har PM Silenz!

yupp har svarat kolla det och pröva hitta det där med accelerationen annars backa till föregående drivrutin som jag skrev om i pmet;)
Kör du XP eller Vista?
Du hade nåt inbyggd grafik och skulle köpa ett "vanligt" grafikkort om jag inte läste fel och då om inte förr kommer det säkert att fungera


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

1
Skriv svar