Alien Breed får flera datum

Robot
Medlem
Alien Breed får flera datum

Uj uj det var länge sedan man spelade Alien Breed
Lätt ett köp på PS3:an


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Varför inte bara släppa en HD-version av gamla Alien Breed Tower Assault

Medlem

nostalgi!
måste ha

Medlem

Är jag helt galen om jag har för mig att det var Alien-aliens i det gamla spelet, som i filmerna? Kan ha fel men här är det något helt annat. Typ Squid-stewie från Family guy möter utomjordingarna från Mars Attacks


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Lite oklart vad som gäller för Live Arcade där, 800pts för hela paketet inklusive de två uppkommande kapitlen eller (troligare) 800pts/kapitel?

Frågan är om en nostalgitripp är värd 2400pts totalt eller om man nöjer sig med första delen sen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Drevlin:

Är jag helt galen om jag har för mig att det var Alien-aliens i det gamla spelet, som i filmerna? Kan ha fel men här är det något helt annat. Typ Squid-stewie från Family guy möter utomjordingarna från Mars Attacks

Tror helt klart du minns rätt och jag la också märke till det tidigare. Det kan vara så att det helt enkelt var en lite mer "öppen" värld på Amigatiden och att de nu vill säkra sig om att inte hamna i stämningsträsket och formar om modellen lite.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tror inte det bara är de goda relationer utvecklarna Team17 har med Microsoft som gör att det kommer först till Xbox360 för i så fall skulle det ju komma samtidigt till Windows som oxå är en Microsoft produkt.

Medlem

Någon aning om MP på detta?


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Någon aning om MP på detta?

Ska vara 1-4 spelare coop enligt artiklarna.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Är det bara jag som tänker på X-com serien?
Med terror from the deep och allt vad det nu heter.

Medlem
Skrivet av Illithid:

Är det bara jag som tänker på X-com serien?
Med terror from the deep och allt vad det nu heter.

Ja, det är ju rätt stor skillnad på tokröj i realtid och turbaserad taktiskt action.

Medlem

Mig veterligt har Team17 bara nämnt 2 spelare som max officellt än så länge.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av Drevlin:

Är jag helt galen om jag har för mig att det var Alien-aliens i det gamla spelet, som i filmerna? Kan ha fel men här är det något helt annat. Typ Squid-stewie från Family guy möter utomjordingarna från Mars Attacks

Yo! Stop your grinnin' and drop your linen!

Jag är säker på att Team17 gärna ville ha orginal-xenomorphs men att det handlar om rättigheter. Jag tror Fox äger dem. Det är lite synd faktiskt men det ser kul ut ändå.

Jag minns Alien Breed från Amigans dagar. Grymt bra spel. Hör ljudet spelas upp i huvudet.

"In-tech-system" brrRRRrrRrrrrRRRrrrrRRRr blipbloppglippglopp brrrRRRrrRrrrRRRrR (bakgrundsljudet)

Det blir massor med Alien-pangande nu. Avp 3 är på gång att släppas snart samt att Colonial Marines typ släpps i sommar (vilket jag främst ser fram emot).


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Skrivet av Troublegum:

Jag minns Alien Breed från Amigans dagar. Grymt bra spel. Hör ljudet spelas upp i huvudet.

"In-tech-system" brrRRRrrRrrrrRRRrrrrRRRr blipbloppglippglopp brrrRRRrrRrrrRRRrR (bakgrundsljudet)

snarlikt

Skrivet av Fostervattenkraft:

Hör fortfarande den där hackande terminalrösten utbrista i "In..tex..sys...tems" i huvudet ibland när jag måste utföra lite jobb i kommandotolken. Hoppas de har ljudklippen från de gamla versionerna i uppfräschat skick.

jag skrev i förra tråden

Om det inte är så du har läst mitt inlägg så har vi kanske en hel generation av gamers som går runt i samhället och hör röster i form av gamla spelsamplingar. Känns som om detta kan bli en storsäljare isf

Inaktiv

älskar sådana här spel

1
Skriv svar