VARFÖR ?!

Medlem
VARFÖR ?!

Har min j*vla dator problem med AVI ?, Visa AVI funkar visa inte, som till exempel de jag spelar in med fraps vill inte visas, spelar jag upp de med VLC så hör jag bara ljudet , hur löser man de ? har senaste VLC och Fraps.
(när jag lägger in de i movie maker så låser de sig...)

Använder Vista 32bit Ult


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

ehm kanske prova med att instalera lite Codecs?

Medlem

har installerat en j*vla massa, men de enda de har gjort är att jag kan spela upp dem i Media player inte i VLC och mobie maker låser sig fortvarande...


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Jag har exakt samma problem faktiskt.

Medlem

Öhmm, tror att det finns en tråd med det här problemet redan?

Vill minnas att det var så att Fraps använde någon specialcodec.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

dra hem CCCP codec så funkar allt sen så tror ja att moviemaker stängs ner automatiskt när filen inte funkar, windows skydd blir as förbannad ibland !

"Om du vill kontrollera videofilterinställningarna (moviemaker) klickar du först på Verktyg-menyn, sedan på Alternativ och till sist på fliken Kompatibilitet"... Där skall de codecs du needar va ikryssade ...

1
Skriv svar